حداکثر سقف افزایش اجاره‌بها به میزان ۲۵ درصد ابلاغ شد/ ابلاغ وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن

تبلیغات بنری


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی جزئیات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن را تشریح کرد و گفت: حداکثر سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها و وام مسکن ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی عسل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن که امروز برگزار شد. ، چهارشنبه 22 تیرماه در ساختمان الدادمان وزارت راه و شهرسازی جزئیات مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی پرداخت مسکن را تشریح کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهور، سقف تسهیلات مسکونی 800 میلیون تومان اعلام شد. بر اساس تصمیم اتخاذ شده در دو سال اول، پرداخت ماهانه این تسهیلات به مشمولان 5 میلیون و 900 هزار تومان است.

عباسی عسل ادامه داد: بانک ها موظفند 20 درصد منابع مالی سالانه خود را به حوزه مسکن پرداخت کنند و بانک های متخلف این بخش در صورت عدم تمکین جریمه خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس ماده ۷ قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره، وزارت راه و شهرسازی موظف است سقف اجاره بها را تعیین کند. بر این اساس و بر اساس ابلاغ رئیس جمهور منتخب، حداکثر سقف اجاره بها در 31 استان کشور 25 درصد تعیین شد. بیشترین سقف اجاره بها مربوط به یزد با 25.2 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با افزایش 22 درصدی است که اعلام شده و لازم الاجرا است.

آمادگی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای ارائه توضیحات فنی درباره نهضت ملی مسکن

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال مطرح شده درباره انتقاد برخی از حامیان کاندیدای ریاست جمهوری به حوزه مسکن، گفت: بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد متعلق به نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است. . اما روند صدور مجوز حدود 40 مرحله است و نامزدهای محترم ریاست جمهوری نباید موضوع مسکن را سیاسی کنند.

کسانی که مسکن مهریه یتیم شده اند امروز مطالبه شده اند

عباسی عسل از آمادگی اداره مسکن و ساختمان برای ارائه توضیحات فنی در خصوص نهضت مسکن ملی خبر داد و گفت: فردی که جهیزیه مسکن یک یتیم را تهیه کرده است، هم اکنون خودش آن را مطالبه کرده و آماده پاسخگویی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری و روستایی اجرا می شود، تصریح کرد: به نظر می رسد آنچه یکی از کاندیداها ارائه کرده تنها در حوزه شهری اجرا می شود. همچنین زمانی که زمین را تخصیص می دهیم اولین مرحله آماده سازی است. متقاضیان شناسایی می شوند و مردم پول واریز می کنند. آماده سازی فرآیندی زمان بر و پرهزینه است. کاربری ها، خدمات روبنایی، خیابان ها و بسیاری از اجزای دیگر باید مشخص باشد وگرنه مجوز صادر نمی شود. ملاک در نظر گرفتن پروانه ساخت مسکن یعنی نگاه جزئی و ناقص داریم.

ما نباید مسائل فنی را با مسائل سیاسی ترکیب کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح اینکه حدود 40 مرحله قبل از صدور پروانه باید طی شود، گفت: فرآیندها باید طی شود و اعتبارات برای صدور پروانه ساختمانی به شهرداری ها پرداخت شود. تلفیق مسائل فنی با مسائل سیاسی اشتباه است.

با الحاق 300 هکتار زمین، 6 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور در آستانه جهش در تولید مسکن قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید بیش از 300 هزار هکتار زمین با هدف الحاق شود. ساخت مسکن اگر از تراکم استفاده نکنیم توانایی ساخت 6 میلیون واحد مسکونی را دارد.

وی تاکید کرد: اعلام آمادگی کردیم در صورت علاقه هر دو کاندیدا شفاف سازی های لازم را در این زمینه ارائه کنیم. زیرا تاکید می کنیم که مسکن مشکل واقعی مردم است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

عباسی یکی از مزایای تولید مسکن را ایجاد فرصت های شغلی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و صادرات خدمات فنی و مهندسی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین امور اساسی در حوزه مسکن تامین منابع مالی است و حمایت از شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات که امیدواریم در دولت آینده و پیگیری آن تا تحقق مطالبات برجای مانده از سوی مردم در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گیرد.

عباسی عسل با تاکید بر اینکه امیدوارم هرکس رئیس جمهور می شود آنچه را که در خور اقتدار و مسئولیت در نظام بانکی است اعمال کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ساخت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کشور و بیش از 500 هزار واحد مسکونی در حال انجام است. آغاز شد. واحد تحویل داده شده است.

به گفته وی، تحویل 130 هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم بخشی از طرح مسکن ملی بودند، گفت: برنامه اقدام ملی با کمتر از ۵ درصد فیزیکی به ما تحویل داده شد. پیش رفتن. 130 هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید. می گویند هر که کار را انجام دهد تمام کننده است. وقتی کسب و کارهای رها شده را می بینیم شرایط سخت را درک می کنیم. اینها تلاش و انرژی می خواهد.

وی با اشاره به اقدامات 13 گانه دولت در حوزه مسکن از جمله طرح نهضت ملی مسکن، قانون تنظیم اجاره بها، شناسایی خانه های خالی مالیاتی و الزام ثبت ملک، گفت: تمامی سیاست های این دولت پیگیری و اجرا شده است. . اینکه می گویند مسکن به ما ربطی ندارد، حرف بسیار خطرناکی است و در نهایت به مستاجران آسیب می زند. موضوع مسکن باید با جدیت دنبال شود.

تابلوی کنترل اداری در حوزه مسکن راه اندازی می شود

وی از راه اندازی تابلوی کنترل اداری برای شفافیت و شفافیت هر پروژه برای مردم خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسکن مردم در بحث های سیاسی تحت تاثیر قرار نگیرد، تاکید کرد: هرکس سر کار می آید باید مشکل مسکن مردم را حل کند. بر اساس اصل 31 قانون اساسی هرکس رئیس جمهور شود باید برای تامین مسکن اقدام کند. مسکن در کنار بهداشت، آموزش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده.

وی همچنین در پاسخ به سوال نهضت ملی مسکن مبنی بر 2 میلیون و 600 هزار واحدی که ساخت و ساز در کشور آغاز شده است، این واحدها در چه بازه زمانی باید تحویل داده شوند، گفت: پروژه 2 میلیون و 600 هزار واحدی هم اکنون آغاز شده و باید در مدت زمان حداکثری تکمیل شود. از 2 سال

عباسی عسل در خصوص وضعیت اخیر مسکن مهر گفت: اخیرا یکی از وزرای راه در دولت دوازدهم آماری را فقط مربوط به انبوه سازی و اجاره سال 99 منتشر کرده است. اطلاعات نباید بخش به بخش به این شکل ارائه شود. فردی که مهسکن مهر را یتیم کرد، اکنون ادعای خود را کرده است. ما تمام تلاش خود را برای تکمیل این طرح انجام می دهیم. 130 هزار واحد تکمیل شده و حدود 20 درصد آن در پرونده های حقوقی است که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *