پوشش ارتباطی شعب رای در دور نخست انتخابات، صد درصدی بود

تبلیغات بنری


زرپور با اعلام اینکه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری تمامی شعب اخذ رای در شهرها، روستاها و نقاط صعب العبور تحت پوشش قرار گرفت، گفت: حجم حملات منع خدمت به شبکه ارتباطی کشور از افزایش یافت. 100 حمله در سال 2018 فروردین 1400 تا بیش از 133000 حمله در اردیبهشت امسال رسیده است.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زرپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه شورای دولت درباره انتخابات دور گذشته گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی، این چنین است. به عنوان احراز هویت آنلاین در انتخابات جمعه گذشته، شبکه ارتباطی نقش اصلی را ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته مجلس، ضریب پوشش دستگاه های اسناد الکترونیکی به 98.5 درصد رسید، افزود: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که جمعه گذشته برگزار شد، ضریب پوشش شعب اخذ رای به 100 درصد در شهرستان ها و شهرستان ها رسید. روستاها این گذرگاه به شبکه ارتباطی در مناطق دور افتاده متصل بود.

زربور با بیان اینکه 99.2 درصد استعلامات در انتخابات روز جمعه به صورت آنلاین انجام شده است که نشان دهنده پایداری شبکه است، تصریح کرد: برای این پایداری 400 تیم متخصص از یک هفته پیش بر شبکه فیبر نوری کشور نظارت دارند. و چون چندین بار مسیرها را بررسی کرده و شبانه روزی آنها را رصد کرده ایم تا قطعی شبکه نداشته باشیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در 24 ساعت قبل از انتخابات و در روز رای گیری در معرض بیش از 20 مورد خرابکاری قرار گرفتیم که 9 مورد آن منجر به اختلال در فیبرهای نوری شد و تیم های پشتیبانی به سرعت برای رفع مشکل اقدام کردند همچنین برای اولین بار رصد هوایی با کمک نیروهای مسلح انجام شد که این امکان را فراهم کرد تا در زمان کمتری مکان هایی که برای خرابکاری حفاری شده بودند شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، ارائه بسته هدیه 20 گیگابایتی اینترنت به همه مردم برای اطلاع رسانی از دیدگاه کاندیداها در تریبون های محلی مورد توجه قرار گرفت. در دور دوم نیز یک بسته هدیه با ظرفیت 10 گیگابایت برای این منظور ارائه شد که به روش قبلی قابل فعال سازی است.

زربور همچنین در گزارشی درباره حملات الکترونیکی رخ داده در زیرساخت های ارتباطی کشور گفت: حجم حملات به زیرساخت ها افزایش چشمگیری داشته است و بیشتر این حملات برای ایجاد اختلال در یک سرویس است و این امر با افزایش درخواست ها برای این خدمات انجام می شود. که گفته می شود حملات انکار سرویس هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در فروردین 1400 هجری شمسی کمتر از 100 حمله منع سرویس در ماه داشتیم، تصریح کرد: این حملات در سال 1403 هجری شمسی به طور قابل توجهی افزایش یافت و به بیش از 100 هزار حمله در ماه رسید. و در دو ماهه اول سال جاری تعداد حملات به بیش از 235 هزار نفر رسید که همگی شناسایی و دفع شدند.

وی به استقرار سامانه اصیل در شرکت ارتباطات زیرساخت برای نظارت و مقابله با حملات منع سرویس اشاره کرد و افزود: تمامی حملاتی که رخ می دهد توسط این سامانه شناسایی و با بیش از 90 درصد آن مقابله می شود. البته گاهی اوقات مواردی وجود دارد که در آن امکان احساس کاربران وجود دارد، اگرچه بسیاری از حملات بدون توجه کاربران خنثی می شوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *