افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، کد ملی خود را برای شرکت در انتخابات همراه داشته باشند

تبلیغات بنری


رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات 24 تیرماه به همراه داشتن یکی از مدارک هویتی که دارای شناسنامه یا کارت ملی هوشمند هستند، کفایت می کند، گفت: افرادی که شناسنامه قدیمی دارند باید همراه داشته باشند نماد ملی آنها برای شرکت در انتخابات.

یورنا به گزارش سازمان ثبت احوال، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، همراه داشتن یکی از مدارک هویتی، شناسنامه، کافی است. یا کارت ملی هوشمند و ارائه هر دو مدرک با هم الزامی نیست.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: افرادی که موفق به تغییر شناسنامه قدیمی خود نشده اند می توانند با شناسنامه قدیمی و شماره ملی خود به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جمعه گذشته صحت 85 درصد رای دهندگان با استفاده از کارت ملی هوشمند تایید شد، تاکید کرد: ارائه کارت ملی هوشمند در زمان رای گیری، روند رای گیری را تسریع و تسهیل می کند.

معاون وزیر کشور رئیس سازمان ثبت احوال افزود: مردم می توانند با درخواست کد دستوری 4*6090 آخرین وضعیت صدور کارت ملی خود را پیگیری و در صورت صدور آن را به سازمان عمران ارسال کنند. ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان اعلام شده از طریق پیامک به متقاضی مراجعه فرمایید.

وی بیان کرد: همزمان با آغاز رسمی فرآیند رای گیری، ادارات ثبت احوال سراسر کشور آماده رفع مشکلات هویتی خانواده های عزیز و پاسخگویی به استعلامات ستاد انتخابات در کشور خواهند بود و این خدمت در دسترس بوده و ادامه خواهد داشت. تا پایان دوره رای گیری

هاشم کارکر تصریح کرد: تمامی شهروندانی که به سن 18 سال تمام رسیده اند، یعنی متولدین 24 تیرماه 95 به بعد می توانند در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *