برای رسیدن به سطح اول جهان باید برنامه ۴ یا ۸ ساله داشته باشیم/ هدف‌مان تحویل بازیکنان خوب به بزرگسالان است

تبلیغات بنری


مدیر فنی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: قدرت بالقوه ای که تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی دارد و اینکه بتواند با قدرت به عنوان قهرمانی دست یابد، آرزوی هر کشوری است.

یورنا – به گزارش فدراسیون والیبال، تمرینات پایانی تیم والیبال نوجوانان ایران امروز (چهارشنبه 22 تیرماه) در سالن فدراسیون والیبال در تهران برگزار شد و مدیر فنی تیم والیبال جوانان ایران گفت. خبرنگاران: برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، این تیم در تاریخ 21 فروردین تمرین خواهد کرد. این مسابقات در کشور اندونزی برگزار می شود تیم ملی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان شد و در رده اول جهان قرار گرفت، بدون شرکت در مسابقات حق حضور در مسابقات جهانی را کسب کردیم قهرمانی آسیا و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا فقط برای بحث قهرمانی قاره آسیا و به بتواند بازیکنانی را پیدا کند و روی آنها کار کند که در این تورنمنت حضور خواهند داشت و سال آینده در مسابقات جهانی بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

غلامرضا مومنی مقدم وی به شرایط تیم ملی والیبال جوانان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه پنج اردو را پشت سر گذاشتیم و ششمین اردوی این تیم در یکی از شهرهای شمال کشور برگزار می شود و این تصمیم گرفته شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی مشابه در شمال ایران و اندونزی، ما تقریباً به سطح 80 درصدی رسیده ایم که بازیکنان تیم من به سیستم و فرم مورد نیاز ما رسیده اند، اما شرایط مسابقات رده سنی نوجوانان متفاوت است. و این رده سنی سبک و سیاق خاص خود را دارد و بازیکنان باید از نظر فنی و هنری آمادگی خوبی داشته باشند علاوه بر این که آمادگی روحی و روانی بهتری نسبت به تیم جوانان داشته باشند و این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: طبیعتا در 2-3 اردوی ابتدایی با مشکل مواجه شدیم. ما در مسابقات قهرمانی آسیای میانه در پاکستان شرکت کردیم و شناخت لازم را از این تیم که از رده سنی جوانان بود گرفتیم و پتانسیل آنها را دیدیم.

مدیر فنی تیم ملی والیبال جوانان با اشاره به اهداف فدراسیون والیبال در رده های سنی افزود: هدف فدراسیون والیبال پمپاژ بازیکنان خوب و مستعد است و این مسئولیت را به مربیان پایه محول کردند تا پیشرفت کنند. بازیکنان. که شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی بزرگسالان دارند. به همین منظور کارمان را شروع کردیم و بازیکنانی را در اردو نگه داشتیم و با آنها کار کردیم که در سال های بعد پتانسیل حضور در تیم ملی بزرگسالان را داشتند، مانند اتفاقی که برای بوریا حسین خانزاده، مبین نصری، عرشیا بهنجاد و … افتاد. امیرمحمد گلزاده و مسلما بازیکنان فعلی این تیم پتانسیل اضافه شدن به تیم ملی بزرگسالان را دارند. البته این بستگی به اهداف و ایده های سرمربی تیم اول دارد که می تواند از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.

مومنی مقدم با اشاره به پتانسیل بالای والیبالیست های ایران در رده های سنی گفت: به جرات می توانم بگویم توان بالقوه ای که تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان دارد و توانست با قدرت قهرمان جهان شود، قدرت است. ” داشتن چنین قدرتی و استفاده از این پتانسیل آرزوی هر کشوری است، در این رقابت ها تیم ملی ایتالیا در جایگاه دوم قرار گرفت و می توانم بگویم 50 درصد از تیم اول آن ها که در لیگ ملت ها حضور داشتند، بودند. از همین بازیکنان جوان همچنین 80 درصد تیم ملی بلغارستان در لیگ ملت ها تیم جوانان این کشور بود، تیمی که در مسابقات جهانی و مسابقات تدارکاتی جوانان دو بار مغلوب تیم جوانان ایران شد و شاهد بودیم. که خیلی خوب به تیم بزرگسالان تزریق شدند، امیدوارم تفکر خوبی بر تیم ملی والیبال بزرگسالان حاکم شود، سپس انتقال بازیکنان از تیم جوانان به بزرگسالان به خوبی شکل گرفته است، می توانیم در رده بزرگسالان حرف های خوبی داشته باشیم. ، و این به دلیل ساختار و ایده های تیم است.

مومنی مقدم در خصوص جایگاه تیم ملی والیبال بزرگسالان گفت: اگر مربی بیاورند باید فردی باشد که از پتانسیل تیم جوانان ایران به خوبی استفاده کند و یک پروسه 4 یا حتی 8 ساله برای استفاده از این پتانسیل داشته باشد. . نیروها به نحوی خوب البته هنوز هم می توانیم جزو 4-5 تیم برتر دنیا باشیم اما این نیاز به برنامه ریزی خوب و استفاده از همه توانایی های بازیکنان جوان دارد. در این دوره 3-4 بازیکن جدید وارد تیم شده اند که در آینده از آنها خواهید شنید. همچنین در سایر رده های سنی نوجوانان و 16 سال بازیکنان تزریق می شود و تیم خوبی تشکیل می شود امیدوارم والیبال ایران به روزهای اوج خود بازگردد.

مومنی مقدم با اشاره به عدم نتیجه گیری تیم ملی بزرگسالان در سال های اخیر گفت: از نظر روانی عوامل مختلفی در این مشکل دخیل هستند که بتوانم بازیکنان را به سطحی برسانم که بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم آنها را در مسابقات به نظر من در این مرحله خلأ داشتیم تا مربی بعدی تیم ملی والیبال بتواند از این پتانسیل استفاده کند. وقتی یک بازیکن شایسته قهرمان می شود و حتی مربی بزرگی مثل ولاسکو در پایان مسابقات می آید و به کادرفنی تیم ملی تبریک می گوید و تشخیص می دهد که این بازیکنان پتانسیل بالایی دارند، قطعا می توانیم از آنها برای تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم.

مربی تیم ملی والیبال جوانان افزود: بازیکنان خوبی داریم. امیر مهمت گلزاده با ارزش ترین بازیکن مسابقات جهانی شد و هیچکس خط دفاعی تیم ملی ایتالیا را نمی شناخت اما حالا که این بازیکن ایتالیایی در تیم بزرگسالان VIX بازی می کند این موضوع به بهره برداری از پتانسیل والیبال برمی گردد. و باید ساختاری داشته باشیم که در آینده مورد استفاده قرار گیرد، مانند استفاده از بازیکنان جوان، میدان دادن به آنها و شرکت در مسابقاتی که ممکن است تاثیری در رنکینگ نداشته باشد. حتی شرکت در مسابقه ای که روی رنکینگ تاثیر می گذارد مشکلی ندارد چرا که باید در 4 یا 8 سال آینده هدف بلند مدت داشته باشیم و باید از این بازیکنان در مسابقات مهم استفاده کنیم تا در سن و سال خود دیده شوند و حرفی برای گفتن داشته باشند. . گروه در سال های آینده مثل پارسال است که قهرمان جهان شدیم و چهار جام بردیم و بهترین پاسور، بهترین دریافت کننده، بهترین مدافع و بهترین بازیکن از تیم ملی ایران بود و قطعا می توانیم از آنها بهره ببریم. این پتانسیل دوباره علاوه بر اندازه بازیکنان است. در رده سنی 25 تا 26 سال بازیکنان خوبی داریم و اگر برنامه بلندمدت 4 یا 8 ساله داشتیم می توانستیم در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی به تاثیرگذاری مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: بازیکنان در اردوی تیم ملی والیبال جوانان از نظر استراحت، تغذیه، تمرین و حتی امور خارج از اردو در اختیار کادر فنی هستند. من نمی گویم بازیکنان تیم بزرگسالان خارج از اردو باید در اختیار کادرفنی باشند، اما اگر ایده هایی که در رده های جوانان و جوانان در ذهن دارند، ایده های حرفه ای باشد، مطمئناً می توانند کارنامه خوبی در تیم داشته باشند. گروه سنی ارشد

مومنی مقدم افزود: بازیکنی مثل متیو اندرسون در حال حاضر بازنشسته شده است اما در بهترین شرایط می آید و به کشورش کمک می کند و اصلا راضی به کسب عناوینی مانند المپیک، قهرمانی جهان و مدال لیگ جهانی نیست. . ما باید این ایده ها را اجرا کنیم و بازیکنان ایرانی باید حرفه ای تر شوند. اگر به هشت سال گذشته فکر کنند، می بینند که انجمن والیبال و سرمربیان برای تبدیل شدن به بازیکنان برجسته و خدمت به تیم اول زحمت کشیده اند. هدف همه انجمن ها این است که بازیکنان تیم های اصلی در تیم اول حضور داشته باشند و مثمر ثمر باشند. امیدوارم این ایده ها در مورد تحولی که در حال رخ دادن است و همچنین مربی بزرگی که در کنار تیم ملی بزرگسالان خواهد بود، مانند دوران ولاسکو، این ایده را القا کند که این بازیکنان می توانند بهترین باشند و برزیل را در برزیل و ایتالیا شکست دهند. و ما هنوز هم می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

مدیر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان درباره کسب عنوان قهرمانی در رقابت های اندونزی گفت: این تیم از نسل دیگری است اما من و همکارانم با تمام توان تلاش می کنیم تا مانند گذشته بهترین عملکرد بازیکنان را به نمایش بگذاریم. سال‌ها تماس گرفتیم، اما هر دوره با دوره قبل فرق می‌کند و باید ببینیم که چه شرایطی را پشت سر می‌گذارند. خب در رده نوجوانان هم سن و سال این بازیکنان ژاپن با شکست 3 بر صفر تیم ایران به مقام قهرمانی رده آسیا دست یافت. البته ما رقبای خوبی مثل ژاپن و کره داریم که در رتبه سوم جهان قرار دارند و کار آسانی نخواهیم داشت و مطمئن باشید این تفکر را پذیرفته ایم تا بازیکنان بهترین عملکرد خود را ثبت کنند و ما با آنها تمرین کرده اند. این سطح و سطح برای رسیدن تیم به قهرمانی آسیا و تدارکاتی است که ما زیاد پشت سر گذاشته ایم و به شرایطی برمی گردیم که بازیکنان در طول مسابقات باید در چه شرایطی باشند به خصوص در سطح روحی. هدف فدراسیون والیبال و التقوی این است که به تیم های پایه قدرت بدهد تا بازیکنان را در ترکیب اصلی قرار دهند و بازیکنی را نیاورد که در آینده به تیم اول نرسد. هدف ما ارائه بازیکنان با کیفیت به تیم اصلی است. در این نسل 2-3 بازیکن خیلی خوب داریم که هنوز هیچکس آنها را نمی شناسد و حتما در آینده از آنها خواهید شنید، مثل خانزاده که الان ستاره تیم ملی است.

مومنی مقدم در خصوص دیدارهای تدارکاتی گفت: از دو روز پیش دیدارهای تدارکاتی خود را آغاز کردیم و یازده جلسه تدارکاتی برگزار خواهیم کرد و سپس با کمک رئیس فدراسیون والیبال یک هفته قبل به اندونزی خواهیم رفت و 3 جلسه خواهیم داشت. -4 دیدار تدارکاتی آنجا برای رسیدن به شرایط خوبی برای قهرمانی آسیا.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *