یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌های گوارشی در فصل گرما مگس‌ها هستند/گزارشی از وبا نداریم

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیماری های دستگاه گوارش در فصل تابستان به ویژه در سفرها شیوع بیشتری دارد، گفت: یکی از عوامل اصلی انتقال دستگاه گوارش. بیماری ها در تابستان زمانی است که مگس ها زیاد می شوند و به همین دلیل وجود پوشش روی بشقاب جای می گیرد که جای تأمل دارد.

فرشید رضایی در گفت و گو با مرحله وی در خصوص بیماری های شایع در فصل گرما بیان کرد: معمولا در فصل گرما به ویژه در سفرها بیماری های دستگاه گوارش بیش از گذشته دیده می شود و بسته به اینکه افراد به کجا سفر کنند ممکن است به میکروب های گوارشی مختلفی مبتلا شوند. برای اینکه مسافران در این فصل دچار بیماری های گوارشی نشوند، رعایت بهداشت در سفر و مراقبت از خود در سفر ضروری است.

وی ضمن اشاره به اینکه لازم است مسافران بهداشت فردی و بهداشت دست را جدی بگیرند، ادامه داد: باید از تازه و گرم بودن غذایی که می خورند و مگس ها روی آن ننشسته باشد، اطمینان حاصل کرد که یکی از اصلی ترین مواد غذایی است. دلایل انتقال بیماری های دستگاه گوارش: مگس ها در فصل گرما یافت می شوند بنابراین وجود پوشش مناسب در بشقاب غذا یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. یکی دیگر از مواردی که در خصوص پیشگیری از بیماری های گوارشی در فصل گرما وجود دارد، استفاده از آب سالم و تمیز است و مردم در سفر باید از آب سالم و تمیز استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیماری وبا گفت: در حال حاضر گزارشی از این بیماری نداریم اما تابستان گذشته در عراق با این بیماری مواجه شدیم. به محض دریافت سیگنال‌های بیماری توسط سیستم بهداشتی کشور، اطلاعات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی مخابره می‌کند و آموزش‌های مناسب در خصوص بیماری وبا به مسافران و داوطلبان سلامتی که مسافران را در طول سفر همراهی می‌کنند ارائه می‌شود.

رضایی با بیان اینکه هر ساله با این بیماری مواجه هستیم، آمادگی های لازم را داریم، افزود: به محض اعلام این بیماری در جلسات مرکز مدیریت بیماری های واگیر، اقدامات لازم را برای مقابله با آن بیماری انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *