تامین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها و تحویل ۸۴ هزار قطعه زمین به متقاضیان

تبلیغات بنری


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهری برای 13 طرح نهضت ملی مسکن دولت جدا از اراضی شهری و روستایی خبر داد.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم کشور در حوزه مسکن: در نهضت ملی مسکن بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در دست ساخت یا تکمیل شده است که 560 هزار واحد آن تحویل داده شده است و اگر نبود. پیچیدگی تامین زمین، می توانستیم آمار بالاتری ارائه دهیم.

وی درباره تامین زمین پروژه های مسکن مهر نیز توضیح داد: در دولت سیزدهم 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهری بدون احتساب اراضی شهر و روستا تامین شد. این در حالی است که کل مسکن مهری 590 هزار واحد بوده و حدود 8 هزار هکتار زمین تامین شده است.

مالکی افزود: 18 هزار هکتار زمین در مرحله تصویب داریم که این اعداد می تواند زمینه ساخت و ساز مسکن را تغییر دهد.

وی توضیح داد: تا قبل از دولت سیزدهم در حوزه مسکن هیچ اقدام جدی صورت نگرفت. چرا که برنامه جدی وجود نداشت و این مشکل باعث تاخیر زیادی در حوزه مسکن شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: دولت سیزدهم علیرغم پیچیدگی های فراوان از تمام ظرفیت ها برای تامین زمین و ساخت مسکن استفاده کرد و اگر مجموع کل زمین های تخصیصی و انرژی واقعی در زمین های مشخص شده را در نظر بگیریم. ، می توانیم بیش از 3 میلیون واحد مسکونی ایجاد کنیم که حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات دولتی برای تامین زمین، گفت: منابع مورد نیاز از محل تولید و منابع داخلی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

مالکی افزود: بیش از 50 تلاش برای شناسایی منابع انجام شد که از این تعداد بیش از 30 تلاش تولیدی انجام و به صورت نقدی و غیرنقدی به پروژه ها اختصاص یافت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *