تصویب الحاق ۵۴ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری

تبلیغات بنری


مدیرکل دفتر نظارت بر وزارت راه و شهرسازی از بررسی، تصویب و ابلاغ 54 هزار هکتار از اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی سیزدهم اردیبهشت ماه خبر داد. دولت.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز 21 تیرماه در ساختمان دادمان با موضوع ارائه در گزارشی از عملکرد بخش مسکن در دولت سیزدهم آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همزمان با دولت سیزدهم، در راستای تامین زمین، سیاست‌هایی را تدوین کرد شورای عالی که شامل استفاده از توانمندی های داخلی شهرها، الحاق، واگذاری زمین و شهرک سازی بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: استفاده از توانمندی های داخلی شهرهای دارای بسته تشویقی عمرانی شهر توسط شورای عالی تدوین و ابلاغ شده است که در حال حاضر در چارچوب قانون اجرا می شود. محدوده هدف نوسازی شهری نیز بسته تشویقی دیگری برای سایر مناطق شهری تصویب شد که بر این اساس اختیارات کمیته ماده 5 به فرمانداری ها اعطا شد و این بسته تشویقی ابلاغ شد و در حال اجراست.

سرلیک افزود: در قسمت الحاق مصوبه الزامات شهرسازی تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در تمامی الحاقاتی که در دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت، بررسی های کارشناسی در چند مرحله انجام شد.

این مسئول با اعلام اصلاحیه دستورالعمل شهرک سازی در شورای عالی گفت: اکنون ساخت شهرک ها بر اساس دستورالعمل اصلاحی شهرک سازی در استانداری های کشور آغاز شده و برخی از این شهرک ها مصوبه شورای عالی شهرک ها را کسب کرده اند. شورا. شورای عالی.

سرلک با تاکید بر اینکه شهرک سازی اولویت وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بر اساس طرح توسعه اراضی توسعه دریایی به سواحل جنوبی منتقل می شود و بر این اساس 27 نقطه ساحلی شناسایی و تعیین شده است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم در مجموع 54 هزار هکتار به محدوده شهری اضافه شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *