همکاری‌های منطقه‌ای گروه پنج منحصر به‌ فرد است

تبلیغات بنری


نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به منحصر به فرد بودن گروه پنج در سازمان جهانی بهداشت، بر نقش ویژه این گروه در ارتقای همکاری های منطقه ای و تامین سلامت مردم کشورهای عضو این گروه تاکید کرد. وی گفت: گروه پنج الگوی بسیار خوبی برای کشورها در زمینه همکاری های منطقه ای برای تامین سلامت است.

یورنا به گزارش ویپادا، جعفر حسین در بیست و نهمین نشست این گروه پنج نفره که امروز (سه شنبه 21 تیرماه) در مقر وزارت بهداشت برگزار شد، از اهتمام ویژه سازمان بهداشت جهانی به تقویت سلامت اولیه خبر داد. وی بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران دارای نظام بهداشتی قوی، دانشگاه های علوم پزشکی با ظرفیت بالا و بیمارستان های بسیار مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی است.

وی افزود: به طور کلی ادغام آموزش پزشکی در خدمات بهداشتی و درمانی و وجود سیستم شبکه بهداشت و درمان در سراسر ایران و از سوی دیگر تلاش دولت برای توسعه خدمات و زیرساخت ها از مهمترین دلایل است. برای پیشبرد بخش سلامت در جمهوری اسلامی ایران، یعنی در شرایطی که تحریم بر آن سخت است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت از آمادگی این سازمان برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای عضو این گروه خبر داد و افزود: خوشبختانه اخیرا شاهد هستیم که بیش از 800 پروژه عمرانی در حوزه سلامت و 1800 تخت بیمارستانی در سراسر ایران وجود دارد. از جمله مناطق محروم و مرزی، برای بهبود دسترسی اعضای جامعه به خدمات مراقبت های بهداشتی افتتاح شده است که اقدامی ارزشمند است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *