تدوین نقشه وضعیت تغذیه‌ای کشور برای اولین‌بار در وزارت بهداشت

تبلیغات بنری


معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت از تدوین نقشه وضعیت تغذیه کشور برای اولین بار در وزارت بهداشت خبر داد.

یورنا – به گزارش ویپادا، حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره تدوین نقشه وضعیت تغذیه کشور گفت: پس از هشت ماه تلاش فراوان در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و با همت جامعه. دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان و آثار ارزشمند مدیران و کارشناسان تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برای اولین بار در کشور نقشه وضعیت تغذیه کشور طراحی شد.

وی افزود: این نقشه وضعیت شاخص های مهم تغذیه در سراسر کشور و به تفکیک هر استانداری را مشخص می کرد تا مسئولان و سیاست گذاران به ویژه روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان بهداشت بتوانند وضعیت شاخص های تغذیه ای را ارزیابی کنند. جمعیت تحت پوشش خود نسبت به سایر نقاط کشور و مداخلاتی در جهت دستیابی به وضعیت تغذیه در دانشگاه خود انجام شده است، باید از نقاط بحرانی هر دانشگاه آگاه بوده و بتوانند مداخلات سریعی برای بهبود وضعیت انجام دهند. .

فرشیدی گفت: این نقشه بر اساس 10 شاخص مهم تغذیه طراحی شده و قرار است در سال های آینده شاخص هایی بر اساس وضعیت بیوشیمیایی تغذیه اضافه شود.

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت همچنین افزود: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت این نقشه کشوری را به همه روسای دانشگاه ها و معاونان بهداشت ارائه کرد تا از وضعیت تغذیه مطلع شوند. کشور و دانشگاه های آنها بر اساس این شاخص ها. با توجه به اینکه این نقشه بر اساس شاخص های مربوط به سال 1402 تهیه شده است، تصمیم بر این شد که این نقشه ها به صورت سالیانه بر اساس تغییر وضعیت شاخص ها تدوین شود و تا چند سال آینده بتوان این نقشه ها را به صورت یکجا تهیه کرد. تا روند وضعیت غذا در کشور و نیز به طور جداگانه برای هر استان به طور واضح و کامل نشان داده شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: در گام بعدی این طرح، معاونت وزارت بهداشت در نظر دارد این نقشه ها را به تفکیک هر روستا، شهر و استان هر دانشگاه تهیه و به معاونت بهداشتی دانشگاه ها ارائه کند تا هر کدام از آنها و برنامه های دانشگاهی را می توان تا حدی در تمام مناطق شهری تحت پوشش قرار داد و باید خود روستاییان از وضعیت تغذیه جمعیت تحت پوشش خود آگاه باشند و بتوانند مداخلات لازم را برای ارزیابی مداخلات و همچنین تدوین مداخلات جدید برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *