سناریوهای احتمالی در صورت کناره‌گیری بایدن چیست؟

تبلیغات بنری


عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اول، درخواست ها برای کناره گیری او از رقابت های انتخاباتی را افزایش داد و برخی از دموکرات ها نیز خواستار استعفای او شدند.

یورنا اولین این مناظره بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری خواه، در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده برگزار شد.

این مناظره 90 دقیقه ای پنجشنبه گذشته ساعت 21:00 به وقت محلی آمریکا آغاز شد و عملکرد ضعیف بایدن در آن باعث نگرانی مقامات ارشد حزب دموکرات شد.

گمانه زنی ها در مورد کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی

به گزارش ان بی سی نیوز به نقل از 5 منبع آگاه، انتظار می رود جو بایدن در مورد آینده مبارزات انتخاباتی مجدد خود با خانواده خود یکشنبه در کمپ دیوید گفتگو کند.

تاکنون، مقامات ارشد دموکرات علناً از بایدن حمایت کرده اند، از جمله در نامه هایی به رئیس جمهور سابق باراک اوباما و بیل کلینتون.

با این حال، دموکرات‌های ارشد کنگره به طور خصوصی درباره عملکرد و توانایی ذهنی بایدن ابراز نگرانی کرده‌اند.

گمانه زنی ها در مورد کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی؛  سناریوهای احتمالی چیست؟

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که معتقد است بایدن باید از رقابت کناره گیری کند – اما هنوز علناً خواستار آن نشده است – گفت که سه نفر از همکارانش در جریان رای گیری روز جمعه در مجلس، احساسات مشابهی را نسبت به او ابراز کردند.

در عین حال، در میان دموکرات‌های ارشد این تفاهم وجود دارد که باید به بایدن فضا برای تعیین گام‌های بعدی داده شود. آنها معتقدند که تنها رئیس جمهور با مشورت خانواده می تواند تصمیم بگیرد که به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد یا به آن ادامه دهد و پاسخ خوبی به این گونه فشارها نخواهد داد.

یکی از منابع آگاه گفت: تصمیم گیرندگان دو نفر هستند. رئیس جمهور و همسرش.

رسانه آمریکایی خطاب به بایدن: زمان استعفا فرا رسیده است

روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «رسانه های آمریکایی به جو بایدن می گویند زمان استعفا فرا رسیده است» به وضعیت فعلی بایدن پرداخته است.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به درخواست هیئت تحریریه نیویورک تایمز برای کناره گیری بایدن نوشت: حدود 19 ساعت پس از خروج نامزدهای ریاست جمهوری از صحنه مناظره در آتلانتا، حکم هیئت تحریریه نیویورک تایمز به صورت آنلاین برای مشترکان این روزنامه منتشر شد.

این حکم ویرانگر بود و هیئت مدیره نیویورک تایمز به شدت استدلال می‌کرد که رئیس‌جمهور آمریکا چنان تصویر نگران‌کننده‌ای از شکنندگی پیری ارائه کرده است که بهترین کاری که او می‌توانست انجام دهد این بود که از رقابت کناره‌گیری کند و به حزب دموکرات اجازه دهد نامزد دیگری انتخاب کند. . او بود.

چگونه دموکرات ها می توانند جایگزین بایدن شوند؟

برخی از دموکرات‌ها آشکارا این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا او باید به عنوان نامزد سال 2024 جایگزین شود. فرآیندی برای انجام این کار وجود دارد، اما کثیف خواهد بود.

الین کامارک، کارشناس ارشد اندیشکده موسسه بروکینگز و عضو کمیته ملی دموکرات (DNC) می گوید که حزب دموکرات هیچ برنامه واقعی B برای بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود ندارد. او امسال تقریباً بدون مخالفت برای ریاست این حزب نامزد شد.

گمانه زنی ها در مورد کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی؛  سناریوهای احتمالی چیست؟

بایدن تا اواخر تابستان رسماً نامزد نخواهد شد، بنابراین هنوز زمان برای تغییر و اجرای برخی سناریوها وجود دارد.

بایدن ممکن است قبل از اینکه رسما نامزد شود تصمیم به کناره گیری بگیرد، یا ممکن است پس از کنوانسیون دموکرات ها در شیکاگو در ماه اوت کناره گیری کند و کمیته ملی دموکرات ها را مجبور کند به آرامی فردی را برای رقابت با ترامپ انتخاب کند.

در حال حاضر، این روند تا حد زیادی به بایدن بستگی دارد. او باید موافقت کند که کناره گیری کند یا با رقیبی روبرو شود که سعی دارد او را مجبور به انجام این کار کند.

بایدن تاکنون هیچ نشانه ای از تمایل به کناره گیری نشان نداده است و هیچ مخالفی مستقیماً او را به چالش نکشیده است.

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

در واقع، برخی از جانشینان بالقوه او عبارتند از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، که البته پس از مناظره با شور و حرارت در دفاع از بایدن صحبت کردند.

کاندیداهای زیادی می توانند وارد میدان شوند، اما تعداد مشخصی وجود ندارد

هریس مطمئناً در صدر فهرست نامزدهای احتمالی قرار خواهد گرفت، اما او پس از شروع دشوار در کار و نظرسنجی های ضعیف، سهم خود را از مشکلات داشته است.

گرچن ویتمر فرماندار میشیگان، اندی بشیر فرماندار کنتاکی و جی بی پریتزکر فرماندار ایلینوی به عنوان گزینه های بالقوه مطرح شده اند، اما آنها حامیان بایدن و جانشینان کمپین هستند که سعی در کمک به انتخاب بایدن دارند.

اگر بایدن کناره گیری کند چه اتفاقی می افتد؟

بایدن در چند ماه گذشته با پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت ها و مناطق مختلف ایالات متحده، حمایت نزدیک به 4000 نماینده دموکرات را به دست آورد.

گمانه زنی ها در مورد کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی؛  سناریوهای احتمالی چیست؟

این نمایندگان معمولاً به او رای می دهند، اما قانون آنها را موظف یا مجبور به این کار نمی کند. نمایندگان می توانند به شخص دیگری رای دهند.

اگر بایدن نمایندگان خود را برای کناره گیری باز بگذارد، ممکن است رقابتی بین دیگر نامزدهای دموکرات برای نامزدی وجود داشته باشد.

قانون اساسی ایالات متحده تصریح می کند که معاون رئیس جمهور در صورت فوت یا ناتوانی رئیس جمهور قدرت را به دست می گیرد، اما این امر بر روند انتخاب نامزد بین احزاب تأثیری ندارد.

نامزدها برای شرکت در کنفرانس باید از 600 نماینده امضا کنند و پیش بینی می شود این تعداد در سال 2024 به حدود 4672 نماینده برسد.

اگر هیچ کس اکثریت نمایندگان را به دست نیاورد، یک “کنوانسیون با واسطه” برگزار می شود که در آن نمایندگان به عنوان عوامل آزاد عمل می کنند و با رهبری حزب دموکرات برای ارائه یک نامزد مذاکره می کنند.

قوانین وضع شده و برای نامزدها رای فراخوانی گرفته می شود. ممکن است چندین دور رای گیری طول بکشد تا یک فرد اکثریت را به دست آورد و نامزد شود.

آخرین کنوانسیون نیابتی که در آن دموکرات ها نتوانستند نامزدی را در اولین رای گیری نام ببرند، در سال 1952 بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *