توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرکل آموزش همگانی معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توصیه هایی را برای جلوگیری از غرق شدگی بیان کرد و گفت: اگر افرادی قصد شنا دارند در مناطق حفاظت شده و ایمن که ناجیان غریق شنا می کنند، اقدام کنند. حضور دارند.

نواب شمس پور در گفت و گو با مرحله وی با توجه به دمای هوا و افزایش سفرهای دریایی توصیه هایی را برای جلوگیری از غرق شدگی بیان کرد و گفت: بر اساس بررسی های میدانی و تحقیقاتی، با چندین نوع غرق شدگی مواجه هستیم. از جمله موارد غرق شدگی در سواحل شمال و جنوب کشور که در تابستان بیشتر در شمال کشور مشاهده می شود. آمارها نشان می دهد که غرق شدگان در مناطق حفاظت شده کمتر و در مناطق غیرمجاز که ناجیان غریق و غریق حضور ندارند بسیار بیشتر است و به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که افراد قصد شنا دارند در مناطق حفاظت شده و ایمن که ناجی غریق حضور ندارند حضور داشته باشند. حاضر. زمان حال آنجاست، این کار را انجام دهید و از عمق مکانی که در حال شنا هستید آگاه باشید.

وی ضمن اشاره به اینکه مسافران استان های مرکزی و غیرساحلی که کمتر شنا بلدند بیشتر در معرض غرق شدن هستند و ساکنان محلی شهرهای ساحلی که مناطق خطرناک را می شناسند کمتر در معرض این حادثه هستند، ادامه داد: یکی باید مسائل مربوط به غرق شدن در سواحل را برای محافظت از کودکان در نظر گرفت. خانواده ها در سواحل اغلب اوقات خوشی را می گذرانند و با هم صحبت می کنند و ممکن است از فرزندان خود غافل شوند و بچه ها به دریا بروند، بنابراین توصیه می شود در سواحل بسیار مراقب کودکان باشید.

مدیرکل آموزش همگانی با تشریح به معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موارد غرق شدگی که در کشور داریم تنها مربوط به سواحل دریا نیست، افزود: یکی از موارد غرق شدگی در کشور است. شایع ترین موارد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی و بیشتر در مناطق کویری مانند یزد و اصفهان رخ می دهد. معمولاً در کف این حوضچه ها گل و لای زیادی وجود دارد و زمانی که قورباغه ای به داخل این حوضچه ها می افتد، گرفتار می شود.

شمسپور با اشاره به اینکه بخش زیادی از موارد غرق شدگی مربوط به رودخانه ها است و استان خوزستان از این نوع غرق شدگی زیاد است، افزود: استان های مختلف کشور سطوح فصلی و دائمی زیادی دارند و محیط شنا در رودخانه بسیار متفاوت است. از محیط های دیگر و این نیاز به توضیح و آموزش فراوان دارد.

وی ضمن بیان اینکه بخشی دیگر از موارد غرق شدگی مربوط به پشت سدها است، تصریح کرد: از آنجایی که گل و لای در پشت سدها تجمع می یابد، محیط خارجی بسیار خطرناک است و هیچ امدادی در این مناطق حضور ندارد و به همین دلیل موارد غرق شدگی در سدها رخ می دهد. حتی بیشتر از غرق شدن در دریاها به طور کلی غرق شدن در رودخانه ها، استخرهای کشاورزی و پشت سدها بسیار بیشتر از سواحل است. بخشی دیگر از موارد غرق شدگی مربوط به استخرهای خانگی است.

مدیرکل آموزش همگانی به کمیته معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از افرادی که در حال غرق شدن هستند برای نجات فرد دیگری مراجعه می کنند و به دلیل اینکه شنا بلد نیستند غرق می شوند. پس توصیه می شود که اگر شنا بلد نیستید برای نجات کسی به آب نروید زیرا آن شخص و خودتان را غرق خواهید کرد. برای نجات سایر افراد در آب می توانید از روش هایی مانند پرتاب طناب، چوب و ایجاد حلقه استفاده کنید. توضیحات آموزشی لازم برای این اقدامات به طور کامل در سایت ما موجود است همچنین مردم می توانند برای نجات غریق با شماره 112 هلال احمر تماس بگیرند که هلال احمر می تواند فرد را نجات داده و عملیات احیا را انجام دهد و به مراکز درمانی منتقل کند.

شمس پور ضمن اشاره به اینکه کمپین غرق نشو چند سالی است که ادامه دارد، گفت: این طرح در سال گذشته به خوبی اجرا شد و ناجیان غریق و اداره جوانان هلال احمر برای ارتقای سطح تلاش زیادی کردند. آگاهی، و در 40-50 درصد کاهش موارد غرق شدگی در سواحل داشتیم. این کمپین باید در سراسر کشور توزیع شود، زیرا مردم استان های مرکزی و غیرساحلی در سفر به شمال کشور آگاهی کمتری نسبت به شنا دارند و آسیب پذیرتر از حوادث هستند. امسال این کمپین در سطح کشور برگزار می شود و آموزش هایی را برای آشنایی اهالی خانه های کرسنت با این گونه مسائل ارائه می دهیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *