ساماندهی بیش از ۱۰ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در پایتخت

تبلیغات بنری


رئیس سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت های شهرداری تهران از ساماندهی حدود 10 هزار و 912 آسیب دیده اجتماعی شامل معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار، خیابانی و بی خانمان خبر داد.

یورنا – به گزارش شهر، سید محمد نقیب درباره اجرای دو فاز طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: در مرحله اول طرح یکصد متکدی ساماندهی و در مرحله دوم 651 نفر ساماندهی شدند. و 751 متکدی در 22 منطقه پایتخت جذب و به مراکز مربوطه معرفی شدند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری تهران ادامه داد: در بحث معتادان متجاهر اتفاقات مهمی در شهر تهران رخ داد و شهرداری تهران در سه ماه گذشته 5018 معتاد متجاهر را ساماندهی کرد که از این تعداد 2933 نفر تحت درمان قرار گرفتند. ” در مرحله اول و 2085 نفر در مرحله دوم برای مراجعه به غربالگری و سپس به مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشمول ماده 16 سازماندهی شدند.

وی به فعالیت شبانه روزی شهرداری تهران در زمینه ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و همچنین گفت: 561 کودک کار و خیابان در دو فاز، 482 کودک در مرحله اول و 79 کودک در ساماندهی شدند. فاز اول فاز دوم. در دو طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در سال 1403 تعداد چهار هزار و 590 نفر از افراد بی خانمان و افراد خوابیده ساماندهی شدند که در مرحله اول 3 هزار و 232 نفر و در فاز دوم یک هزار و 358 نفر توسط شهرداری تهران در مناطق 22 گانه پایتخت ساماندهی شدند.

کاپیتان خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی تخلفات اجتماعی پایتخت برای سال 1403 با همکاری روسای ادارات 22 گانه و ادارات خدمات اجتماعی مناطق و سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت ها با جدیت بیشتری اجرا می شود. : شهردار تهران اعلام کرد که باید با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم. محله‌ها را تحویل دهند تا شهروندان بتوانند بیشتر و بهتر در تنظیم این آسیب مشارکت کنند و مساجد، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و مردمی و سایر شهروندان ذینفع هستند. مبنای کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت طبق برنامه است و شهرداری تهران و سایر نهادهای مستقر در کمپ اجتماعی شهر تهران به صورت شبانه روزی برای اجرای این طرح تلاش می کنند.

کاپیتان گفت: حدود 10 هزار و 912 نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در دو طرح سازمانی اجرا شده طی ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد ساماندهی شدند و این نشان دهنده عزم راسخ شهرداری تهران برای تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی است. همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم برای ساماندهی آسیب های اجتماعی بین یک تا سه خودرو از سوی سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت ها با توجه به نیاز مناطق در اختیار آنها قرار می گیرد و در مرحله اول حدود 22 خودرو در اختیار سازمان قرار گرفت. مناطق سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت از مناطقی با بیش از 50 وسیله نقلیه در مقررات آسیب های اجتماعی حمایت می کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *