برقراری ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز داخلی و خارجی توسط «هما» در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


عملکرد شرکت هواپیمایی هما جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی شهریور 1400 تا پایان اسفند 1402 در حوزه های عملیات پروازی، خدمات و اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات داخلی سازمانی تشریح شده است.

یورنا بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) حدود نیم قرن است که به عنوان بازویی قدرتمند در اختیار مردم ایران بوده و در تلاش برای جابجایی مسافر و صادرات و واردات کالا و پست است. . در شبکه محلی و بین المللی به نحوی که انجام وظیفه مطلوب است. در این گزارش به تشریح عملکرد این شرکت ملی در دولت سیزدهم در بازه زمانی شهریور 1400 تا پایان اسفند 1402 می پردازیم.

بر اساس این گزارش، مجموع پروازهای داخلی و خارجی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از شهریور تا اسفند 1400 و همچنین 1401 و 1402، بالغ بر 50107 پرواز معادل 98102 ساعت پرواز بوده که درآمدزایی برای شرکت هواپیمایی ملی در همین مدت 6 میلیون و 464 هزار و 794 صندلی تامین، 4 میلیون و 716 هزار و 733 مسافر، 27 هزار و 953 تن بار و یک هزار و 405 تن کالای پستی جابجا شد.

در دوره حکومت مردمی سیزدهم، حج در دو دوره انجام شد و 2 هزار و 164 پرواز به مقاصد جده و مدینه منوره انجام شد و حدود 127 هزار و 119 مسافر جابجا شدند که 39 هزار و 591 زائر در 648 پرواز در سال 1401 ق. تعداد زائران با 1516 سفر در سال 1402 هجری قمری به 87528 نفر رسید.

سفرهای معظم له از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و کرمان به شهر نجف عراق انجام شد و در دوره دولت مردمی سیزدهم در مجموع 2524 پرواز به مقصد مذکور و 480260 پرواز انجام شد. مسافران منتقل شدند.

جزئیات عملکرد عتبات نشان می دهد که در بازه زمانی شهریور 1400 تا فروردین 1401، 55124 مسافر (نفر) در 293 پرواز، در سال 1401 با 1462 پرواز 26648 نفر و در 719 پرواز 15988 نفر در 719 پرواز جابجا شده اند. .

پروازهای جام جهانی ۱۴۰۱ در مسیرهای تهران – دوحه – تهران، قشم – دوحه – قشم، کیش – دوحه – کیش، شیراز – دوحه – شیراز انجام شد و در مجموع ۸۱۵۸ مسافر جابجا شدند.

آزمایش، تعمیر، نوسازی و اصلاح 182546 قطعه مختلف در کارگاه های مکانیک و 15247 قطعه در کارگاه های اویونیک هواپیما توسط هما در دولت سیزدهم مردم انجام شد. همچنین 15 ایرلاین داخلی و 16 ایرلاین خارجی طرف قرارداد خدمات فرودگاه هما هستند.

مهمترین دستاوردها و اقدامات انجام شده در دوره سیزدهمین حکومت مردمی تا پایان سال 1402 ه.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» موفق شد به پیگیری 7 ساله بنیاد بازنشستگی «هما» در انتقال صندوق بازنشستگی «هما» به صندوق بازنشستگی کشوری خاتمه دهد و بدهی‌ها در محل صندوق بازنشستگی کشور پرداخت شود. ایستگاه های نجف و بغداد.

هوانوردی هما در دولت سیزدهم مردمی جمهوری اسلامی ایران توانست اصلاحات داخلی و انجام 10 بازرسی دوره ای هواپیماها در واحد مهندسی و تعمیرات را انجام دهد و قراردادی را برای بازگشت به چرخه عملیات برخی از هواپیماهای پارک شده و تمدید سرویس فرودگاهی منعقد کند. تجهیزات.

علاوه بر پیاده سازی و به روز رسانی سایت هما و برگزاری رزمایش الکترونیکی در هما، حدود یک میلیون و 262 هزار ساعت دانشجویی دوره های آموزشی خدمات زمینی، ایمنی، معارف عمومی و اسلامی، آموزش زبان انگلیسی، مهندسی، تعمیرات، عملیات. ، و خدمات هوانوردی برگزار شد.

اجرای دوره «مدیریت امنیت هوانوردی» برای 50 فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و اجرای 3 دوره «مدیریت بحران امنیتی» برای اولین بار در کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری از دیگر اقدامات است. سازمان هواپیمایی کشوری مدیریت دانش را در کل شرکت مذکور پیاده سازی و اجرا می کند.

در همان دوره اداری در دولت سیزدهم فاز اول سامانه جامع آموزش (مدیریت آموزش، مدیریت یادگیری، پرتال آموزشی و …) تکمیل و سامانه حمل و نقل داخلی 80 درصد (شامل صدور گواهینامه) ایجاد شد. فاکتور الکترونیکی) حمل و نقل – اجرای عملیات فروش کالا) در مرحله تاسیس، پورتال رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” به آدرس https://www.iranair.com/ رسید.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” از تولیدکنندگان داخلی در رابطه با خرید تجهیزات فرودگاهی (8 دستگاه تهویه مطبوع، 2 رولر و 2 واحد برق زمینی) برای اولین بار در کشور، از ظرفیت طراحی و تولید داخلی تا تولید انواع کارت های هواپیمایی از ظرفیت های تولیدکنندگان و در ارتباط با تعمیر بخشی از تجهیزات خدمات فرودگاهی، وزارت کشور از آن استفاده کرده و درخواست تهیه برخی مواد خاص مانند روغن تجهیزات و مواد شوینده را به سازندگان داخلی که تولید می کنند ارائه کرده است. نمونه خارجی در داخل از طریق مهندسی معکوس.

در همین دوره، هما در تبریز، بندرعباس، مشهد و ایستگاه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و بخشی از راه اندازی پیوست شماره 1 فرودگاه بین المللی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مرمت و تامین شد. تکمیل شد. تاسیسات و تجهیزات موتورخانه دفاتر مرکزی هما نیز به منظور ارتقاء نوسازی و نوسازی شد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در دولت سیزدهم مردمی توانست پاسخ موفقی به ممیزی TCO اتحادیه اروپا کسب کند.

راه اندازی OCC هما، آموزش خدمه ناوگان بوئینگ 737 تازه تاسیس، عملیات ایمن و موفقیت آمیز در ایام نوروز، عمره، حج تمتع، اربعین 28 صفر و برگزاری دوره آموزشی باز پذیرایی پس از 4 سال توسط ATO، می باشد. تصاحب FDTO از سازمان هواپیمایی کشوری توسط ATO از دیگر اقدامات مهم هما در زمان تشکیل دولت سیزدهم مردمی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *