توضیحات وزیر کشور درباره انتخابات و تروریست‌هایی که از صدای مردم می‌هراسند

تبلیغات بنری


وی ضمن تشریح برنامه آتی وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اقدامات تحقیرآمیز برخی خرابکاران در کشورهای غربی و توهین آنها به رای دهندگان ایرانی، گفت: این صدای تروریست هایی است که لانه کرده اند. در ایران. غرب از صدای مردم می ترسد.

یورنا به گزارش وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور از پایان مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به لطف خداوند و عنایت اهل بیت علیهم السلام یک بار بار دیگر موفق به انجام مأموریت بزرگ دیگری شد که در مدتی طولانی انجام شد و پس از گذشت کمتر از 40 روز از شهادت آیت الله رئیسی و یارانش شکل گرفت.

وزیر کشور افزود: انتخابات با امنیت و سلامت کامل و در میان رقابت بسیار جدی و با حضور ارزشمند مردم عزیزمان برگزار شد. پس از پایان انتخابات در ساعت 12 شب گذشته، در سریع ترین زمان ممکن آراء شمارش و اعلام شد و تمامی اطلاعات با فراخوان مردم شریف و عزیزمان دریافت شد. این یک معیار ارزشمند ایجاد کرد که همه چیز در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده شد و مانند همه کارهای مشابه برای جمهوری اسلامی، به موقع به پایان رسید.

وی تاکید کرد: جا دارد از استانداران، فرمانداران، فرمانداران، دهیاران، شوراهای اجرایی، شوراهای نظارت، شورای نگهبان، شورای اجرایی مرکزی انتخابات و وزارتخانه های ذیربط به ویژه وزارت امور خارجه تشکر کنم. آنها در خارج از کشور رای دادند. و همچنین از طرف وزارت ارتباطات که مسئولیت برقراری ارتباطات امن و همچنین گردآوری نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی به ویژه فرجا که مسئولیت امنیت انتخابات را بر عهده داشتند، از تمامی رسانه ها و شما خبرنگاران به ویژه عزیزان ما در صدا و سیما که بسیار فعال بودند و در این مدت کوتاه فرصت انعکاس سخنان داوطلبان را فراهم کردند. از خود داوطلبان هم برای حضور ارزشمندشان تشکر می کنیم، چه آنهایی که نیمه راه رفتند و چه آنهایی که تا آخر ماندند.

البته تشکر اصلی از مردم عزیزمان است که در تمام مراحل حضور بسیار ارزشمندی داشتند. اگرچه در این چند ماه انتخابات کارشناسی زیادی در 11 مارس داشته ایم، مرحله اول انتخابات مجلس مسلمین در 11 مارس، مرحله دوم انتخابات شوراهای مسلمین در 21 می و اخیراً در 8 ژوئیه اولین دوره انتخابات. . انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و مردم عزیز ما در این مدت در بسیاری از انتخابات شرکت کردند و حضورشان بسیار مهم بود.

واحدی ادامه داد: اکنون با حضور دو کاندیدای محترم در روز جمعه (24 تیرماه) برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده می شویم و بار دیگر منتظر حضور مردم عزیز و شریف در انتخابات جمعه آینده هستیم. و این مایه قدردانی است که مردم عزیزمان در محضر شهدا از جمله مراسم بزرگداشت و وداع شهدای اعزامی اردیبهشت و همچنین در مراسم غدیر خم و دیگر مناسبت ها حضور داشتند. این در واقع تجسم همان مردم سالاری دینی است که در آن نقش مردم عزیز ما در همه جا نمایان شده است.

وزیر کشور با اشاره به حمله تروریستی ناجوانمردانه به نیروهای پلیس حافظ صندوق های رای گفت: یاد دو شهید عزیزمان در الفرجه هستیم که در حین انتقال یکی از برگه ها مورد حمله مزدوران و عناصر ضد مردمی قرار گرفتند. جعبه ها و در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند. یادشان را گرامی می داریم.

وحیدی همچنین از شهید حسین امیرعبداللهیان یاد کرد و گفت: کار خوبی که عزیزان ما در وزارت امور خارجه با جمع آوری صدای مردم ایران در سراسر جهان انجام دادند در وزارتخانه ای که توسط شهید امیرعبداللهیان اداره می شد انجام شد.

وحیدی گفت: امیدواریم دو کاندیدای عزیزی که جمعه آینده باید خود را به رای مردم معرفی کنند مانند دور قبل به تمامی موازین قانونی و اخلاق انتخاباتی پایبند بوده و شاهد انتخاباتی دیگر در جمهوری اسلامی برای همگان باشیم. برای رصد امن این رویدادهای مهم کشور.

وزیر کشور در پایان سخنان خود در این بخش در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا با انصراف نماینده ای که رای دوم را کسب کرده، نفر سوم وارد انتخابات می شود؟ این اتفاق نخواهد افتاد و دو نامزد اول در دور دوم رقابت خواهند کرد.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری مرحله دوم انتخابات در کانادا گفت: با توجه به اقدام زشت این کشور با خودداری از برگزاری مرحله اول، بعید است که مرحله دوم در این کشور برگزار شود. .

وی افزود: اگرچه صدای این کشور در مورد مسائل حقوق بشر و دموکراسی بلند است، اما نگذاشتند آرای ایرانیان مقیم کانادا جمع آوری شود.

واحدی با بیان اینکه «وزارت امور خارجه علیرغم ایجاد اختلال در کار کانادایی ها در مرحله اول به پیگیری موضوع ادامه خواهد داد»، گفت: با اطلاعاتی که از آنها داریم و نقشی که در موضوع فلسطین دارند حمایت آنها از مسئله فلسطین.» رژیم اشغالگر صهیونیستی بعید می دانیم که در مرحله دوم همکاری داشته باشد.

وزیر کشور در عین حال از کشورهایی که برای برگزاری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای خود و کسب آرای مردمی همکاری و تعامل کردند، در مورد مرحله دوم نیز از عوارض گمرکی تقدیر و تشکر کرد در مرحله دوم هم اکنون در خارج از کشور هستند با این احتمال که ممکن است انتخابات به مرحله دوم منتهی شود و ممکن است به سفارتخانه های خارج از ایران ارسال شود.

وحیدی گفت که این موضوع روز شنبه از سوی کمیته تبلیغات انتخاباتی در ستاد انتخابات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: اعلام نامزدهای راه یافته به مرحله دوم از فردا یکشنبه آغاز می شود و پس از آن طبق قانون روز پنجشنبه ممنوع اعلام شده و دور دوم جمعه هفته آینده برگزار می شود. .

وزیر کشور همچنین مشارکت گسترده مردم در انتخابات این دوره ریاست جمهوری را ارزشمند و مهم توصیف کرد و در عین حال در پاسخ به سوالات خبرنگارانی که از وی در خصوص تحلیل این انتخابات پرسیده بودند، گفت: تحلیل ها برای زمان دیگری است.

سوال دیگری که خبرنگاران از وزیر کشور پرسیدند مربوط به اقدامات زشت و ضد دمکراتیک برخی از عناصر ضد ملی و ضد انقلاب در خارج از کشور و در مقابل سفارتخانه های محل رای گیری بود.

کسانی که به نام آزادی به مردم توهین کردند، با توهین به رای دهندگانی که در یک روند دموکراتیک و دموکراتیک در کشورهای غربی به پای صندوق های رای رفتند، دست از توهین به مردم برنداشتند و سعی کردند ایرانیان خارج از کشور را از رای دادن بازدارند. اقداماتی که به ویژه در شبکه های اجتماعی با واکنش های بسیاری مواجه شد و بسیاری از دنبال کنندگان این توهین ها و تهدیدها را با هدف نفرت پراکنی علیه مردم دانستند.

وزیر کشور در این خصوص گفت: اقدام زشتی از سوی برخی از عناصر ضد انقلاب در مقابل برخی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور رخ داد و ماهیت آنها نشان داد که آنها مخالف انتخابات و رای مردم هستند.

وی گفت: این صدای تروریست هایی است که در غرب زندگی می کنند و از صدای مردم می ترسند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *