تلاش برای تدوین طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران

تبلیغات بنری


جلسه کارگروه کنترل هوانوردی و پایگاه هوایی کمیته تخصصی امداد هوایی شهر تهران با هدف افزایش هماهنگی های سازمانی به منظور استفاده از توانمندی های هوانوردی در مواقع بحرانی و بحث و بررسی و بررسی توسعه هوایی فراگیر برگزار شد. طرح امداد امداد هوایی.

یورنا – به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران، صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران در خصوص برگزاری این جلسه گفت: با توجه به بافت شهر تهران از نظر ساختار شهری، تراکم جمعیت، وسعت و مشکلات مربوط به ترافیک و توجه به مقیاس نیازهای حیاتی و اولویت در اولین ساعات پس از وقوع زلزله فاجعه بار، استفاده گسترده از امکانات هوایی را می طلبد. توزیع امکانات در شهر تهران. در همین راستا «طرح جامع امداد هوایی شهر تهران» با همکاری دستگاه های دارای توان هوایی مرتبط با موضوع امداد هوایی در حال تهیه است.

روزبهانی بیان کرد: به منظور ایجاد زبان مشترک و فرآیندی واحد برای ساماندهی و استفاده از توانمندی های هوانوردی همه دستگاه های مسئول در مواقع بحران و همچنین هماهنگی بین سازمان های امدادی و انتظامی با سازمان هواپیمایی کشور در ماموریت های اضطراری، کمیته ای با عنوان «کمیته تخصصی امداد هوایی در تهران» با محوریت این سازمان تشکیل شد و پیش نویس اولیه طرح جامع امداد و نجات هوایی شهر تهران در جلسات تخصصی بین دستگاه های اجرایی تهیه شد. طرح جامع امداد و نجات هوایی و اعضای پنج کارگروه تخصصی وابسته به کمیته مذکور شامل کارگروه امداد و نجات، کارگروه فرماندهی و کنترل و کارگروه امنیت سازمان، کارگروه هوانوردی، هوانوردی کارگروه تعمیر و نگهداری و پایگاه هوانوردی در دست بررسی، تأیید و تکمیل هستند.

وی افزود: جلسه کارگروه رفاهی هوانوردی و پایگاه هوایی آخرین جلسه کارگروه های تخصصی وابسته به کمیته تخصصی امداد هوایی شهر تهران در مقر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران و با هدف از حصول دغدغه ها، نیازها، ملاحظات، پیشنهادات و نظرات کارشناسی اعضای کارگروه در زمینه رصد هوانوردی و در رابطه با … با پیش نویس طرح جامع امداد و نجات هوایی شهر تهران، در این جلسه، بر مشارکت حداکثری تجهیزات، استفاده حداکثری از امکانات و زیرساخت های هوانوردی موجود، آموزش نیروهای مربوطه و ایجاد شبکه فرماندهی و کنترل هوایی با ساختاری ساده و عملیاتی تاکید شد.

روزبهانی همچنین گفت: نسخه نهایی طرح جامع امداد هوایی شهر تهران پس از راستی آزمایی ساختار فرماندهی و کنترل مطابق با اسناد عالی و سیاست های ابلاغی قوه مجریه به ستاد کل نیروهای مسلح صادر می شود. شاخه. در جلسه آتی کمیته تخصصی امداد هوایی مطرح و در نهایت برای تصویب و ابلاغ به مراجع بالاتر از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *