هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های شدید در ۴ استان

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت های بارندگی با بارش شدید باران محلی در 4 فرمانداری هشدار داد.

یورنا – بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی با بارش شدید محلی در روزهای شنبه 18 و یکشنبه 19 تیرماه در 4 فرمانداری اخطار هوای نارنجی رنگ صادر کرد.

از خطرات این سامانه می توان به باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و غبار در برخی نقاط و تگرگ در مناطق در معرض خطر اشاره کرد.

این سامانه روز شنبه شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران و شرق گیلان و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در روز یکشنبه پوشش می دهد.

آب روان، طغیان کانال ها، طغیان رودخانه های موسمی، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی بر اثر فعالیت این سامانه.

در نتیجه در سفر به ویژه بین شهرها باید مراقب بود و در حاشیه و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها چادر برپا نکرد و از فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در بعدازظهر خودداری کرد و از فعالیت های کوهنوردی پرهیز کرد. اجتناب از چرای دام و حرکت بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، کانال های لایروبی و کانال های آب و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آنها به مکان های حفاظت شده توصیه می شود. .

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *