تسهیل‌گری‌های دولت در بافت‌های فرسوده و روند رو به رشد نوسازی در کشور

تبلیغات بنری


یکی از راهکارهای تولید مسکن کشور که نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با دو هدف مقاوم‌سازی بافت‌ها و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی و پاسخگویی به نیاز مسکن متقاضیان با تسهیلات دولتی است، اکنون با رسیدن به 288 هزار واحد از مرزها فراتر رفته است. و بیش از 104000 واحد در حال فعالیت است.

یورنا – بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، یکی از راهکارهای دولت سیزدهم در حوزه مسکن نوسازی بافت های فرسوده شهری با هدف مقاوم سازی بافت ها و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی و پاسخگویی به معضل مسکن بود. نیازهای مسکن متقاضیان در این بخشها. همچنین از آنجایی که در فرآیند نوسازی دسته بندی های تشویقی به مالکان واحدهای بازسازی شده تعلق می گیرد، علاوه بر مزایای ذکر شده، خانواده های بیشتری در واحدهای بازسازی شده ساکن خواهند شد و همه اینها علاوه بر ساخت و ساز بر ویژگی های مهم این می افزاید. رویکرد اتخاذ شده توسط دولت برای تغییر چهره شهرها.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت نوسازی شهری ایران، روند نوسازی در بافت های فرسوده شهری از مرز 288 هزار واحد گذشته است و این میزان نوسازی می تواند در آینده با قدرت بیشتری ادامه یابد. علاوه بر مرمت واحدهای مستقر در بافت های فرسوده، 104 هزار واحد مسکونی از واحدهای نوسازی شده به بهره برداری رسیده است.

محله های بازسازی شده و بهسازی شده از لیست بافت های فرسوده شهری حذف می شوند

حذف محله هایی که واحدهای آنها نوسازی شده و تکمیل بهسازی محله آنها از فهرست بافت های فرسوده طرحی است که شرکت نوسازی شهری ایران در برنامه خود قرار داده است. قرار است به زودی این اثر با حضور مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران اعلام شود. همکاری با سایر نهادهای ذیربط در حوزه مرمت مسکن از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها بخشی از فعالیت های انجام شده در مرمت بافت های فرسوده است.

جمع آوری بسته نوسازی در بافت های تاریخی

تدوین بسته نوسازی بافت های تاریخی با همکاری شرکت نوسازی شهری ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر اقداماتی است که به زودی اجرایی می شود و با این کار به گفته مسئولان، شرکت نوسازی شهری ایران گرهی در نوسازی پارچه ایجاد خواهد کرد.

جزئیات برخی از مشوق‌ها برای بازسازی بافت شهری در حال فروپاشی

ارائه مشوق های مختلف از جمله مشوق های شهرسازی و نیز مشوق های قانونی و قانونی بستر مناسبی را برای نوسازی فراهم کرده است که علاوه بر بهره مندی از تسهیلات کمتر نسبت به سایر روش های ساخت و ساز، می تواند روند نوسازی بافت های فرسوده را تسریع کند. ساختمان ها سازه ها و روند نوسازی شهری که در همه دولت ها بر آن تاکید می شود کار است.

با توجه به مفاد مختلف ضوابط تشویقی گروه اول (بازآفرینی یکپارچه در سطح بلوک‌های شهری)، سیاست‌های تشویقی مربوط به نوسازی محلات در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری شامل اعطای اعطا می‌شود. حداکثر دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب و امکان اختصاص 20 درصد فضای باز و بدون سقف جهت تامین پارکینگ مورد نیاز، امکان بهره برداری از محدوده مرده – پایان دادن به معابر پس از ادغام. امکان آرامش بخشیدن به استانداردهای معماری برای بازسازی یکپارچه در سطح بلوک شهر و اعطای حداکثر یک طبقه برای بازسازی.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *