رادیو؛ صدای همه مردم ایران در روز انتخابات است

تبلیغات بنری


معاون صدای رسانه ملی با اشاره به حضور صداوسیما در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صداوسیما را بازتاب حضور مردمی در روز حماسه انتخابات دانست.

یورنا – به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر نقش صداوسیما در روز انتخابات و انعکاس حماسه احساسی مردم در شعب اخذ رای گفت: مشارکت حداکثری؛ این امر همواره یکی از ارکان و اولویت های اساسی برگزاری انتخابات در نظام دموکراتیک تئوکراتیک ایران بوده است که در برهه های حساس برای کشور قدرت، اقتدار و اعتبار ایجاد کرده و خواهد داشت. حضور پرشور مردم به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی، موجب ناامیدی دشمن و شکست پروژه های او می شود. مشارکت حداکثری مردم در انتصاب مدیران و سیاستمداران، تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام را تضمین می کند. از سوی دیگر، مشارکت سیاسی باعث افزایش انگیزه مردم در قبال مسئولیت خود در قبال جامعه، تعیین سرنوشت، ثبات سیاسی، مشروعیت و مشارکت نخبگان خواهد شد. به همین دلیل، «مشارکت حداکثری» به عنوان یک رکن اساسی در بیانات امام خمینی (رضی الله عنه) و رهبر معظم انقلاب همواره مورد تأکید بوده است.

معاون صدا اضافه کرد: در این راستا و در راستای حفظ و تقویت این رسالت، شبکه های 14 گانه معاونت صدا، متناسب با وظایف، جامعه مخاطبان و اسناد اولیه، برنامه های خود را با هدف – برنامه ریزی می کنند. ارتقای آگاهی جامعه از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، تحلیل کارشناسی انتخابات، تبیین شاخص های انتخاب صحیح و همراهی با نهادهای اجرایی و نظارتی در انتخابات با هدف افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای.

بخشی زاده با بیان برنامه ریزی ویژه معاونت صدا برای روز انتخابات گفت: معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران انتخابات را به صورت ویژه رسانه ای کرد و به همین منظور برنامه ریزی کلی و حضور همه جانبه تهیه شد. ارتباط مستمر با نمایندگان ستاد انتخابات وزارت کشور، نمایندگان شورای نگهبان، خبرنگاران معاونت صداوسیما مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور و خبرنگاران معاونت انتخاباتی مستقر در شورای نگهبان. خبرنگاران ستاد مجلس شورای اسلامی مستقر در شهر تهران، خبرنگاران مراکز استان ها، روسای ستادهای انتخاباتی استان ها و مراکز اخذ رای خارج از کشور با هماهنگی ستاد انتخابات وزارت کشور از مردم برای حضور در ستادهای حماسی دعوت می کنند. از طریق پیامک و ارسال پیام صوتی فعالیت تمامی شبکه های رادیویی در فضای مجازی و خبرنگاران محلی برای نشان دادن حضور حماسی مردم در صحنه انتخابات بخشی از فعالیت هاست.

معاون صداوسیما درباره محورهای برنامه سازی در روز انتخابات گفت: تولید و پخش ویژه برنامه های انتخاباتی در تمامی شبکه های رادیویی با هدف دعوت مردم به پای صندوق های رای، تولید و پخش برنامه های انتخاباتی در تمامی شبکه ها با هدف دعوت مردم به نظرسنجی که نشان دهنده حضور پرشور مردم در شعبه های اخذ رای و افزایش توزیع موسیقی حماسی گسترده و موثر، پخش تبلیغات متعدد و متنوع رادیویی، تشویق مردم به حضور در محل های رای گیری در اولین ساعات رای گیری و پخش انواع مختلف است. برنامه های کوتاه انتخاباتی با تمرکز بر اهمیت انتخابات. حضور حداکثری، تولید و پخش موسیقی حماسی جذاب ملی و محلی، دعوت از تمامی اقشار واجد شرایط برای رای دادن در شعب اخذ رای، تاکید بر حضور مردم در شعب اخذ رای در اولین ساعات رای گیری و تاکید بر نقش همه شهروندان در انتخاب و… اقدامات دیگر شامل وجود یک دولت کارآمد و حل مشکلات اجتماعی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *