حل مشکل مدرسه دخترانه ایرانیان در دوحه 

تبلیغات بنری


دولت قطر ساختمان مناسبی برای مدرسه دخترانه ایرانی در کنار مدرسه پسرانه ایرانی برای مؤسسات آموزشی کشورمان فراهم کرده است.

یورنا- علی صالح عبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در بیانیه ای اعلام کرد: چهل روز از شهادت شهیدان خدمت آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان و یارانشان می گذرد و با وجود شهادت این شهدای گرانقدر، هنوز چیز جدیدی وجود ندارد. ” اخباری از دستاوردهای قبلی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و خادمان مردم شریف ایران به دست می آید.

وی ادامه داد: همزمان با اربعین شهدای خدمت، خبرهای خوبی از امور ایرانیان عزیز مقیم قطر دریافت کردیم و خرسندیم اعلام کنیم که دولت قطر ساختمان مناسبی را برای دختران ایرانی تدارک دیده است. مدرسه جنب مدرسه پسرانه ایرانیان می باشد.

لازم به ذکر است که در قطر ایرانیان عزیز مقیم قطر در سال های اخیر با مشکل کمبود مدرسه برای فرزندان خود مواجه بوده و به صورت اضطراری از یک ساختمان برای تحصیل بیش از 800 دانش آموز دختر و پسر در قطر استفاده کردند. . دو دوره صبح و عصر.

شهید امیر عبداللهیان که در نیمه دوم سال 1402 هجری قمری چندین بار به دوحه سفر کرد و به منظور نهادینه سازی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل و مسائل مختلف با مقامات ارشد این کشور دیدارهای مستقیم داشت. به ویژه جنگ غزه و عملیات غرور آفرین به حق، علاوه بر وظایف اداری، یکی از علایق وی در امور بین المللی حل و فصل مسائل مربوط به پیگیری امور ایرانیان مقیم قطر بود.

وی پس از شنیدن گزارشی از وضعیت مدرسه ایرانیان در دوحه، ضمن قدردانی از زحمات سفارت و مفید توصیف آن، موضوع آموزش کودکان ایرانی را از اولویت های مذاکرات خود با مقامات قطری از جمله امیر قطر قرار داد. دولت قطر به عنوان یکی از حامیان موضوع آموزش دستور داد تا در اقدامی خردمندانه این مشکل را در راستای تعمیق روابط برادرانه دو کشور دوست جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر حل کنند. حمایت از تلاش های مردمی دکتر امیر عبداللهیان.

سرانجام پس از پیگیری های دقیق سفارت، ساختمان مناسبی برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شد که انشالله در پایان سال تحصیلی 1403-1404 آماده بهره برداری خواهد شد.

این اقدام باری را از دوش ایرانیان عزیز مقیم کشور برداشته و پیامی از عمق دوستی دو کشور به ویژه رهبران و مسئولان و به ویژه مردم دو کشور را به همه جهان رسانده است. این اقدام و این دقیقاً هدف شهید رئیسی و شهید امیر است. عبدالله در دولت سیزدهم به طور جدی به دنبال تقویت روابط همسایگی بود و انشالله راه آنها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *