تعامل قوه قضاییه و سازمان نظام پزشکی؛ حل‌وفصل بسیاری از شکایت‌های بیمار و پزشک در شورای حل اختلاف

تبلیغات بنری


گفتگو

جانشین نیروی انتظامی در سازمان نظام پزشکی به تعامل بسیار خوب سازمان نظام پزشکی با قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: شورای حل اختلاف در سازمان نظام پزشکی شعبه ویژه ای دارد و بسیاری از شکایات بیماران یا پزشکان حل می شود. آنجا و به دادستانی نرسید.

سید علی ریاض در گفت و گو با مرحله وی به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن ارج نهادن به همکاری این هفته جامعه سلامت و سازمان نظام پزشکی با دستگاه قضایی گفت: جامعه سلامت و پزشکان نیز شهروند هستند و از عدالت دستگاه قضایی بهره مند می شوند. با مسائل مختلف مواجه شده است. سازمان نظام پزشکی بر اساس اصول و قوانین و همچنین بر اساس اهداف این سازمان که حفظ حقوق بیماران و اعضای سازمان نظام پزشکی است، در تعامل است این سازمان، شورای عالی نظام پزشکی و کارشناسان پزشکی قانونی در اکثر شوراهای ما حضور دارند و به همین دلیل بین نظام پزشکی و دستگاه قضایی یک سند ارتباطی وجود دارد.

وی به همکاری قوه قضائیه و نظام پزشکی در شوراهای حل اختلاف، شوراهای انتظامی و دادسرای جرایم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: شورای حل اختلاف یک پست عمومی است که تحت نظارت قوه قضاییه است و دارای صلاحیت ویژه است. شعبه در ساماندهی نظام پزشکی، به صورت ارزنده و هدفمند و بسیار خوب عمل می کند. بسیاری از شکایات بیمار یا پزشک در آنجا حل و فصل می شود و هرگز به دادگاه کشیده نمی شود. به همین دلیل از قوه قضائیه به ویژه تشکر می کنم.

جانشین نیروی انتظامی در سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه قضات محترم در شوراهای نیروی انتظامی، شوراهای بدوی، تجدیدنظر و شوراهای عالی حضور ارزنده ای دارند، افزود: رسیدگی به پرونده ها در این شوراها باعث می شود که جامعه پزشکی اعلام نظرات فنی، تخصصی و علمی پزشکی همانگونه که قضات محترم نظر خود را مطابق با قانون جزا می باشد.

ریاض با اشاره به اینکه ما 3 شعبه از مقام عالی انتظامی داریم و دو شعبه دیگر نیز در حال تشکیل است، گفت: از قوه قضائیه درخواست کردیم که 5 شخص حقوقی کنترل کننده را در اختیار ما قرار دهد تا این شخصیت ها به عنوان اعضای پلیس وارد مقام عالی انتظامی شوند. مقام عالی پلیس. ما را به شورای عالی نیروی انتظامی هم معرفی کردند.

وی به تعامل بسیار خوب سازمان نظام پزشکی با قوه قضائیه اشاره کرد و تصریح کرد: تمامی این همکاری ها در راستای تحقق خواسته های بیماران و پزشکان است و از این همکاری از رئیس محترم دادگستری حجت الاسلام والمسلمین دکتری تشکر می کنم. الاسلام والمسلمین اجایی، معاونان، مدیران و اعضای دیوان عالی کشور.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *