اسم جالبی که خارجیها روی لواشک ایران گذاشتند! – یورنا
لواشک در چند هفته گذشته به سوژه داغ بسیاری از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
به گزارش «یورنا» به نقل از هفت صبح، ایرانی ها بالاخره توانستند لواشک را به تمام دنیا صادر کنند تا جایی که خارجی ها برای خرید این غذای ترش ایرانی در فروشگاه ها صف کشیده و قفسه ها را خالی می کنند. چند هفته ای است که لواشک ایرانی در بین کاربران تیک تاک در جهان محبوب شده است و ویدیوهای آزمایشی لواشک رولی با دانه های انار در این شبکه اجتماعی چینی میلیون ها بازدید را به دست آورده است. ماجرا چندی پیش به پایان رسید که یک خانم ایرانی مقیم نروژ به دلیل تقاضای زیاد مشتریانش شروع به تولید و فروش این محصول ترش ایرانی کرد.
مشخص نیست چرا، اما چند هفته است که TikTokers از سراسر جهان لواش ایرانی را جلوی دوربین امتحان کرده است. این محبوبیت به نروژ نیز رسید و به اقدامات ایرانی در اسلو رونق بخشید. زیبا شریفی (30 ساله) صاحب فروشگاه هلی و هالی در پایتخت نروژ است که به رسانه های نروژی گفت که سه هفته است که مردم به فروشگاه او می آیند و درخواست لباس می کنند.
او و خواهرش وارد تجارت می شوند و رول لواش با سس انار که مادرشان از دانه های انار درست می کند می فروشند. جالب اینجاست که تنها 23 دقیقه طول می کشد تا تولیدات سری اول به پایان برسد.
تجارب مشابه در کشورهای دیگر نیز تکرار شد. یکی از معروف ترین ویدیوها دو سال پیش توسط یک سرآشپز معروف آمریکایی در یوتیوب منتشر شد که در آن او میوه چرمی را لواش نامید.
الکس سرآشپز دیگری است که صفحه اجتماعی محبوبی در اینستاگرام و یوتیوب نیز دارد. این خانم سرآشپز حدود 11 ماه پیش ویدیویی را منتشر کرده است. رول میوه