از محرومیت در لالیگا تا افتخارآفرینی با زیزو در رئال/ سرمربی تراکتور از قلب اروپا می‌آید؟

تبلیغات بنری


یک گزارش

دیوید بتونی یک دوره پرفراز و نشیب در مربیگری داشته است. از دستیار زیدان در کاستیا تا محرومیت او در لیگ اسپانیا به دلیل نداشتن مدرک مربیگری.

یورنا – در روزهای اخیر اخبار بسیار داغ، هیجان انگیز و عجیبی در عرصه فوتبال ایران منتشر شده است. حضور دستیار اول زین الدین زیدان اسطوره در باشگاه تراکتورسازی تبریز!

دیوید بیتونی این بازیکن 52 ساله که سابقه فوتبالی قابل توجهی نداشت و از او در مربیگری فوتبال یاد می شد، اکنون در محافل فوتبال خاورمیانه نقل شده است.

بتونی در ابتدا مدیریت تیم جوانان کن، تیم جوانان سابق را از سال 2006 تا 2013 بر عهده داشت. یکی از نزدیکترین و قابل اعتمادترین دوستان زیدان، او در مرحله بعدی زندگی خود به تیم ذخیره کاستیا پیوست.

کاستیا، تیم آکادمی باشگاه فوتبال رئال مادرید، در سطوح پایین فوتبال اسپانیا قرار دارد و تاکنون بازیکنان مشهور اسپانیایی مانند موراتا، کارواخال، ناچو و تینی و برخی از لیگ های معروف اسپانیا را در خود جای داده است. آنها در دوره 2014 تا 2016 زیر نظر زیدان محصولات این آکادمی بودند و توانستند در تمام این مدت عملکردهای برجسته ای را ثبت کنند، دیوید بتونی دستیار اول زیدان بود.

با حمایت ویژه و ریسک طلایی فلورنتینو پرز و گرگ ماتادور، پس از دیدن عملکرد درخشان زیدان در کاستیا و مشاهده دوران فاجعه‌بار، دیری نپایید. رافائل بنیتز در رئال مادرید، زین الدین زیدان جایگزین این مربی کهنه کار شد و زیزو در اولین تجربه جدی مربیگری خود در مشهورترین باشگاه فوتبال اروپا، بار دیگر به دوست نزدیک خود اعتماد کرد و او را دستیار اول خود کرد.

در سال 2016 دادگاه عالی ورزش در مورد شکایت رئال مادرید از تصمیم فدراسیون در مورد دیوید بتونی تصمیم خواهد گرفت! داوید بیتونی، دستیار زیزو افسانه ای، مدرک مربیگری ندارد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال اسپانیا به او اجازه نیمکت نشینی را نمی دهد. طبیعتاً برای دور زدن قانون، رئال مادرید نام او را به عنوان مدیر خرید تیم رد کرد، با این حال فدراسیون اجازه نداد بتونی روی نیمکت بماند.

بالاخره مشکل ملموس حل شد و مدرک مربیگری گرفت و حتی در دوره دوم حضور زیدان در رئال مادرید او را تنها نگذاشت و با زیدان توانستند باورنکردنی ترین و وحشتناک ترین خلاقیت های طلایی را خلق کنند. نسل رئال مادرید که تمام بدن را تکان داد و رقبای اروپایی آنها وارداتی بودند.

قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا با لوس بلانکوس، حضور مستمر دستیار اول زیدان روی مستطیل سبز در کنار زیدان و تفسیر تعویض های طلایی باعث شد تا بیتونی یک شبه از سد صد ساله عبور کند و به یکی از اصلی ترین ها تبدیل شود. و در مورد چهره های فوتبال اسپانیا بحث کرد. در رسانه ها او را “منظره زیزو” می نامند.

حتی دیوید بتونی نیز برای مدتی با برخی بازیکنان رابطه سردی داشت و بسیاری او را مسئول جدایی جیمز رودریگز و گرت بیل از رئال مادرید می دانند. گفته می شد بتونی روی افکار زیدان تاثیر گذاشته تا جایی که او را تحت تاثیر قرار داد تا با خامس و بیل سخت گیری کند و در نهایت این دو بازیکن در تابستان رئال مادرید را به ترتیب راهی اورتون و تاتنهام کردند که باعث اعتراض برخی بازیکنان شد. اما این پایان کار مشخص نبود و او به دلیل حمایت از مارسلو و ایسکو در مقاطعی از سوی رقبای خود در رئال مادرید در مقاطع زمانی مختلف مورد سرزنش قرار گرفت.

پس از جدایی زیدان از رئال مادرید و عدم تمایل او به حضور در تیمی غیر از تیم ملی فرانسه در سال های اخیر، دیوید بتونی در غیاب دوست قدیمی خود هدایت و کمک به هیچ تیمی را نپذیرفت، اما اکنون در یک قدمی او فاصله دارد. باشگاه تراکتورسازی و اگر تمام اخباری که منتشر شده واقعی باشد و پای دلالان نباشد، قطعا شاهد حضور یکی از هنرمندانه ترین و دست کم گرفته شده ترین مربیان تاریخ فوتبال اروپا در لیگ برتر ایران خواهیم بود. لیگ در قلب خاورمیانه و آسیاست و این مربی با هواداران پرشور تراکتورسازی تجربه خاصی خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *