توافق‌نامه استراتژیک ایران و روسیه در حوزه انتقال گاز امضا شد

تبلیغات بنری


وزیر نفت از امکان انتقال گاز از روسیه به ایران خبر داد و گفت: بدون شک این موضوع تغییرات موثری در تراز انرژی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

یورنا – به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه 15 تیرماه) در گفت و گوی تلویزیونی به موضوع تفاهم نامه انتقال گاز از روسیه به ایران اشاره کرد و گفت: به خواست خدا خیر و خوبی برای کشور اتفاق افتاد. خداوند شهید رئیسی را بیامرزد، در مذاکرات و دیدارهای متعدد او چه در تهران و چه در مسکو، موضوع انتقال گاز روسیه را پیگیری کرد.

وی افزود: در سه ماهه گذشته همکاران ما در شرکت ملی گاز این مذاکرات را با شرکت گازپروم روسیه انجام دادند و خوشبختانه امروز با حضور سرپرست و رئیس هیئت مدیره شرکت گازپروم روسیه آقای هاشم». الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، شاهد بودیم که تفاهم نامه انتقال گاز روسیه به ایران بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت روسی گازروم امضا شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه بیش از 60 درصد از ذخایر گاز جهان را در اختیار دارند و این گام بزرگی است که امروز به دست آمده است، تصریح کرد: این موضوع بدون شک تحولات خوبی در گفت و گوی تعادل انرژی در منطقه به همراه خواهد داشت. این در حالی است که ایران با زیرساخت ها و خطوط انتقال گاز کاملاً آماده دریافت این میزان گاز خواهد بود.

اوجی با تاکید بر اینکه چارچوب اصلی بحث حمل و نقل گاز از روسیه که مدت ها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت، خواست رئیس جمهور شهید است، گفت: در مدت کوتاهی تمایل به این تفاهم نامه وجود دارد تبدیل به یک قرارداد و رویداد بزرگ برای ایران و دولت روسیه شود.»

این توافق گام بعدی توافقنامه سال گذشته شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه است که نشان می دهد توافقات به سمت اجرایی شدن پیش می رود و با این توافق، سهم تجاری ایران جهش می کند و باعث تغییر موازنه بین المللی می شود. به عبارت دیگر، قرارداد گازی ایران و روسیه انقلابی در حوزه انرژی و صنعت در منطقه خواهد بود.

توافق بین دو کشور بزرگ دارای ذخایر گازی در جهان که حدود 60 درصد از ذخایر این سوخت پاک را در اختیار دارند، بر اساس منافع دوجانبه و در چارچوب های بین المللی صورت گرفت و به زودی وارد قرارداد و اجرا خواهد شد. صحنه.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *