آماده‌باش هلال احمر در پی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال سیل و آبگرفتگی در ۱۱ استان

تبلیغات بنری


رئیس سازمان آتش نشانی و امداد و نجات با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی از وقوع سیل در 11 استانداری خبر داد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: محمودی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی های کلی نقشه های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز 15 تیرماه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان بارندگی، رعد و برق و رعد و برق است. وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

محمودی افزود: همچنین فردا پنج شنبه 16 تیرماه در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز ابر و رگبار پراکنده باران و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی فراوان است. بارش باران، وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. بارش شدید باران در شرق گیلان و غرب مازندران می بارد. در روزهای جمعه 17 و شنبه 18 تیرماه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی امدادگران در این فرمانداری ها در حالت آماده باش هستند.

المحمودی افزود: از شهروندان خود می خواهیم در حاشیه رودخانه ها سیگار نکشند و از تردد در نقاط مرتفع خودداری کنند. توجه به هشدارهای هواشناسی و بررسی جاده ها قبل از سفر توصیه می شود.

لازم به ذکر است شماره اورژانس 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان می باشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *