واکنش مجلس به گزینش آزمون معلمی – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا، به نقل از: تسنیم، امسال آزمون استخدامی آموزشی برای جذب معلم برگزار شد و تعدادی از داوطلبان در این آزمون پذیرفته شدند که در مرحله گزینش مردود شدند، زیرا شیوه گزینش باعث نارضایتی آنها شده بود.

با توجه به اعلام نتایج آزمون استخدامی سمت های تدریس، دبیری و گروه کیفی و همچنین آزمون پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، برخی از داوطلبان با نمادهایی در کارنامه خود مواجه شده اند که در این خصوص توضیح خواهیم داد. نمادهای زیر

تعدادی از داوطلبان آزمون تدریس کد 19 و تعدادی از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان کد 5 را دریافت کردند که رد شدگان اعتراض خود را ثبت کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

درج کد گزینش 19 در سوابق برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به معنای تایید نشدن صلاحیت عمومی (گزینش) این داوطلبان و انتخاب مجدد و ارزیابی مجدد آنان است.

در واقع دلیل عدم پذیرش داوطلبان در جلسه نوزدهم به حد نصاب نرسیدن نمره گزینش عمومی بوده است.

افرادی که سوابق آنها دارای کد 19 است، مدارک تحصیلی را کسب کرده اند اما با گزینش تایید نشده اند و باید مورد بررسی مجدد قرار گیرند.

و همچنین کد 5 در اعتراض به عدم پذیرش در مرحله مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان جهت عضویت در دانشگاه فرهنگیان.

افرادی که در دو مرحله در گزینش مردود می شوند، فرصت اعتراض دارند و در صورت عدم تایید در این دو مرحله، فرصت دارند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند که پس از بررسی های لازم باز می گردد. برخی از پرونده ها برای بررسی مجدد به وزارت آموزش و پرورش ارجاع می شود. طبق بند 14 قانون گزینش، افرادی که واجد شرایط گزینش سراسری یا گزینش معتبر هستند، می‌توانند در صورت اعتراض، درخواست کتبی خود را ظرف مدت دو ماه پس از دریافت تصمیم به مرجع تجدیدنظر ارائه کنند و در صورت عدم اعتراض، مهلت تصمیم صادره قطعی و لازم الاجرا است.

مرحله اول بررسی توسط هیات گزینش (با حداقل دو نفر جدید) و مرحله دوم توسط شورای مرکزی انجام می شود. هیأت عالی گزینش به هر مورد از احکام صادره و هرگونه تخلف اعم از قصور در کار، افراط گرایی، تبعیض و تخلف از موازین شرعی رسیدگی کرده و پس از اصلاح یا ابطال نظرات، مرجع صادرکننده موظف به اجرای تصمیم جدید، رسیدگی است. با متخلف، واحد گزینش را اصلاح کنید، آن را منحل کنید یا به طرف های مربوطه برگردید و مستقیماً اقدام کنید.

بنابراین گزارش، سه مرحله آزمون مجدد برای کاهش خطای انسانی در گزینش در نظر گرفته شد که در مرحله اول سه نفر، در مرحله دوم سه نفر و در مرحله سوم 5 نفر و در مجموع از 11 نفر پرونده را بررسی کردند.

بر اساس این قانون، معترضان به نتایج آزمون استخدامی 1403 در حال رسیدگی هستند و در ماه گذشته 4600 پرونده برای معلمان بررسی و تصویب شد که 1199 مورد برای معلمان، 1271 مورد برای معلمان در آزمون استخدامی و 1913 پرونده برای دانشگاه فرهنگیان و … مرحله دوم بررسی ها تا پایان آبان ماه و مرحله سوم در بهمن ماه اعلام می شود.

به گزارش تسنیم، وکلای ملت درباره نحوه انتخاب معلمان گزارش هایی دریافت کردند که نمایندگانی از سمت نظارتی وارد شدند و با اظهارنظرهای خود در جلسه علنی نامه ای را به وزیر کشور نوشتند. ابزارهای نظارتی نیز مورد استفاده قرار گرفت و در قالب سوال از وزیر، تحقیق و تفحص در زیر به برخی از واکنش ها و اقدامات مجلس نمایندگان در خصوص آزمون استخدامی در آموزش و پرورش پرداخته شد.

*یادداشت نماینده در مورد جذب معلم

از این رو نمایندگان در نخستین واکنش ها به این گزارش به یادآوری این نکته اکتفا کردند که سلام ستوده نماینده مردم مهاباد در جلسه روز یکشنبه در نطق اضطراری خود با بیان اینکه در کشور با کمبود معلم مواجه هستیم، اکتفا کردند. 25 شهریور 1403. درست است که جای پذیرش و استخدام داریم اما قوانین را اعمال کردیم قضاوت ها و مشاهدات متاسفانه مانعی برای بکارگیری این عزیزان شده است. از آنها بخواهید کد 19 را حذف کنند. نمادهای 4 و 5 شما را از جذب این عزیزان باز داشته است. معلمان نهضت سوادآموزی سالهاست که آرزوی کار را دارند. این عزیزان باید شرایط را تغییر دهند و از بلاتکلیفی خارج شوند. همه، از ارتش معلمان، معلمان مدارس غیرانتفاعی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات، باید جذب و استخدام شوند.

*درخواست نماینده در خصوص انتخاب داوطلبان آزمون تدریس

برخی از وکلای ملت در فضای مجازی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند، از جمله کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در توئیتی از رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستند نامزدها را مجدداً انتخاب کنند. از کد 19 و 5 با نگاه پدرانه در دستور کار قرار گرفت

*شوراء به سوء مدیریت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ادامه می دهد

بر اساس این گزارش، حسینعلی حاج دلیجانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون نود مجلس در گفت وگو با تسنیم درباره نحوه ارزیابی، مصاحبه عمومی و تخصصی و انتخاب پذیرفته شدگان در پست های مختلف شورا صحبت کرد. . آزمون استخدامی در آموزش و پرورش گفت: این موضوع در مجلس است و استفاده از ابزارهای نظارتی یعنی ماده 45 آیین نامه در حال نظارت است.

وی در خصوص تبصره 1 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس نیز گفت: بر اساس ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس، موارد و مشکلات نیروی انتظامی بررسی و به مجلس نمایندگان گزارش می شود. پرونده های نیروی انتظامی که با جنبه کیفری ارتباط داشته باشد به قوه قضائیه ارسال می شود و پیشنهادات و بخش هایی که نیاز به اصلاح و دارای خلأهای قانونی دارد برای رفع اشکال به دادگاه ارائه می شود.

عضو کمیسیون اصل 90 ریاست جمهوری گفت: درخواست جمعی از نمایندگان به کمیته ریاست جمهوری در خصوص نحوه ارزیابی، مصاحبه عمومی و تخصصی و انتخاب پذیرفته شدگان در رشته های مختلف آزمون استخدامی آموزشی ارائه شد. که به کمیته ریاست جمهوری تقدیم شد.

*این سوال را الکاظمی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

همچنین احسان عظیمی راد; سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم از طرح سوال علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه سوال آقای الکاظمی در نظام جامع قانونگذاری مجلس مطرح شده است، گفت: سوال وزیر آموزش و پرورش برای بررسی به کمیسیون آموزش ارجاع می شود.

عظیمراد گفت: چرا وزیر نسبت به موضوع مهم تاثیر تایید شده معدل در کنکور بی تفاوت است و اقدام موثر و فوری انجام نمی دهد؟ چرا در خصوص بحث افزایش سن داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان اقدام قابل توجه و موثری صورت نمی گیرد؟ چرا در خصوص تعیین تکلیف اعتراض داوطلبان به آزمون های استخدامی از جمله آزمون کیفی و آزمون آموزشی مشخص نیست؟ همچنین چرا در خصوص رد گزینشی داوطلبان آزمون استخدامی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اقدامی فوری صورت نمی گیرد؟

*بررسی مشکلات آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

نمایندگان همچنین طرح تحقیق و تفحص در مورد مشکلات آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیدی را انجام دادند.

عظیمی راد سخنگوی رسمی کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با تشریح اینکه داوطلبان پذیرفته شده در وزارت آموزش و پرورش انتقاداتی در خصوص گزینش دارند، گفت: نقش سازمان اداری استخدامی در ایجاد مشکل. در حال بررسی است، با توجه به جلساتی که اعضای کمیته آموزش با مسئولان آموزش و پرورش و معاونین ما و هیئت عالی گزینش برگزار کرده اند، سازمان اداری و استخدامی کشور در گذشته نسبت به جذب نیرو اقدام کرده و منتظر بررسی هستیم. این موضوع با این بررسی است.

سخنگوی رسمی کمیته آموزش مجلس درباره محورهای تحقیق و تفحص گفت: گلایه هایی که در انتخاب آزمون استخدامی آموزش و پرورش به وجود آمد از نظر قالب تاریخ آزمون، نمرات کتبی داوطلبان. ، و تایید صلاحیت ها. صلاحیت های تخصصی و عمومی و آنچه به داوطلبان تعلق می گرفت و اجرا نمی شد از موضوعات این تحقیق است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان سه ابزار نظارتی مجلس یعنی اصل 45 آیین نامه، از وزیر آموزش و پرورش درباره بررسی آزمون استخدامی در آموزش و پرورش در کجا و چه مجلسی استیضاح کردند آیا وزیر برای پاسخگویی به این موضوع به جلسه علنی مجلس خواهد آمد؟ آیا تحقیق و بررسی مراحل بعدی را طی خواهد کرد یا در این مرحله باقی خواهد ماند؟

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکهمه در یکبهارینبهارینهورنازهورنازرابورابوسارینسارینتیلاتیلاتینوتینوتوژالتوژالیستایستایورنایورناهمه در یکبهارینهورنازرابوسارینتیلاتینوتوژالیستایورناهمه در یکبهارینهورنازرابوسارینتیلاتینوتوژالیستایورنا