«اردیبهشت اتفاق افتاد» منتشر شد/ روایتی از زندگی شهید خان‌طومان حجت‌الاسلام مجید سلمانیان

تبلیغات بنری


کتاب «این اتفاق افتاد»؛ رمانی از زندگی مدافع معنوی حرم شهید مجید السلمانیان به نویسندگی فیضه الطووسی توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

یورنا- کتاب «این اتفاق افتاد»؛ رمانی از زندگی مدافع معنوی حرم شهید مجید السلمانیان به نویسندگی فیضه الطووسی توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان پس از اخذ مدرک به حوزه علمیه امام جعفرصادق (علیه السلام) کرج پیوست. سال اول خود را در این حوزه گذراند، سپس سال دوم را در حوزه علمیه شیذر تهران ادامه داد. چند سالی در شیذر تحصیل کرد، سپس برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه آیت الله بهجت قم رفت. فعالیت خود را در بسیج از دوران دبستان در پایگاه بسیج شهید غراویی آغاز کرد. برای تدریس اخلاق و علوم سیاسی در دانشگاه صنعتی شاهرود از قم به شاهرود رفت و چهار سال در آنجا ماند.

سلمانیان کشیش مبلغ و جوانی خوش قلب بود که در مناطق جوادیه تهران، فردیس، کرج، وسا و داراب در شهرستان های استان فارس و مغان، اردبیل و شاهرود به تبلیغ دین می پرداخت.

وی در سال 1393 پس از گذراندن دوره آموزشی در یزد و کرمانشاه از طریق نمایندگی نرو قدس در تهران به سوریه اعزام شد. پس از مدتی حضور در گردان زینبیون به گردان فاطمیون پیوست و در 27 اردیبهشت 1395 در منطقه خان طومان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. به دلیل محاصره خان طومان، پیکر شهید سلمانیان پس از چهار سال به خانواده اش تحویل داده شد.

کتاب «این اتفاق افتاد»؛ حاصل بیش از هشتاد ساعت مصاحبه و ساعت ها گفتگوی مجازی برای ثبت جزئیات وقایع زندگی شهید سلیمانیان است. روایت کتاب از لحظه تولد تا شهادت، بین مادر و دوستانش آغاز می شود و در هفده فصل سیر، شهادت و بازگشت پیکر شهید را از کودکی تا نوجوانی روایت می کند. ضمیمه انتهای کتاب، روایت سردار حمیدرضا رستمیان از آغاز مأموریت یگان ویژه ۲۵ کربلا در مازندران تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ در جبهه خان طومان و درگیری دو روزه در این منطقه است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «به کیسه قهوه ای در دستش نگاه کردم، یعنی از مجید چه چیزی مانده بود که او را بیرون آورد عمامه و مقنعه را جلوی من گرفتم و عمامه را گرفتم و گریه کردم این مراسم در قم برگزار شد.

ید الله با برادرش حسین که تازه از آلمان آمده بود به مراسم رفت. تا آن روز ماجد را با لباس ندیده بودم. او در تبلیغاتش فقط لباس می پوشد. وقتی دست خدا عکسش را آورد و مجید را با عبا و عمامه در آن شخص دیدم، گریه کردم. نمی دونم طعم بود یا دلتنگی یا چی! انگار این لباس از ابتدا برای او ساخته شده بود. حالا همان عمامه در دست من بود. بوی خونش هنوز تازه بود… این را گذاشتند به من و رفتند. هیچ خبری از جنازه او ندادند.»

بر اساس این گزارش، کتاب «واقعه اردیبهشت» به نویسندگی و تصحیح فائزه طاووسی در 318 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 180 هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است. علاقه مندان به خرید این کتاب علاوه بر کتابخانه ها می توانند از طریق سایت ناشر و یا صفحات مجازی در سایت raheyarpub.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *