اطلاعیه رسمی فدراسیون کشتی بلاروس درباره حضور در المپیک

تبلیغات بنری


فدراسیون کشتی بلاروس در مورد بازی های المپیک 2024 پاریس اعلام رسمی کرد.

یورنا – فدراسیون کشتی بلاروس ابراز تاسف کرد که از هر 10 کشتی گیر منتخب پاریس، 9 نفر با تصمیم کمیته بین المللی المپیک در بازی های المپیک شرکت نمی کنند و ابوبکر خسلاخانف تنها نماینده کشتی بلاروس خواهد بود.

در 15 ژوئن، اولین لیست ورزشکاران بلاروس دعوت شده به بازی های المپیک در پاریس اعلام شد، جایی که کشتی گیران ما، از جمله مدال آوران المپیک در توکیو – ایرینا کوروچکینا، ونسا کولودینسکا، ماگومدابیب کادیمامدوف، و همچنین آریان تیوترین، الکساندر گشتین، و دنیس. کرومنکوف پاول گلینچوک، آنها حضور نداشتند.

در همان روز فدراسیون کشتی بلاروس به همراه کمیته ملی المپیک اعتراض و مخالفت خود را با این تصمیم ناعادلانه در رابطه با ورزشکاران کشورمان که اساساً با منشور المپیک مغایرت دارد، اعلام کردند.

تمامی ورزشکاران قبلاً امتحانات فدراسیون جهانی کشتی (UWW) را پشت سر گذاشته و در مسابقات مقدماتی پذیرفته شده و در یک مبارزه عادلانه حق حضور در بین شرکت کنندگان بازی های المپیک را به دست آوردند.

اما پس از بررسی مجدد پرونده شخصی هر یک از ورزشکاران با در نظر گرفتن استدلال های کمیته ملی المپیک، متاسفانه کمیته بین المللی المپیک به آنها توجهی نکرد و تصمیم ناعادلانه خود را تغییر نداد.

یادآوری می کنیم که کشتی گیران بلاروسی دعوت شده به بازی های المپیک پاریس عبارتند از: ویولتا ریبیکووا (53 کیلوگرم – کشتی زنان)، کریستینا سازیکینا (62 کیلوگرم – کشتی زنان)، ایگور آکولیچ (74 کیلوگرم – کشتی آزاد زنان)، ولادیسلاو کوزلوف. (97 کیلوگرم – کشتی آزاد)، ابوبکر خصلاخانف (97 کیلوگرم – کشتی) و دیمیتری زاروبسکی (130 کیلوگرم – کشتی).

اما همانطور که کمیته ملی المپیک قبلا در مواضع خود در لیست ورزشکاران دعوت شده اعلام کرده بود، تصمیم نهایی برای حضور در المپیک پاریس توسط کمیته ملی المپیک با همکاری وزارت ورزش و گردشگری و فدراسیون کشتی این کشور اتخاذ شد. . .

در عین حال، یکی از اصول هدف اصلی این بود: فقط کسانی که موفق به کسب مجوز بازی‌ها شده‌اند باید تحت شرایط سخت، محدودکننده و تبعیض‌آمیز ایجاد شده در ورزش امروز جهان به رقابت بپردازند.

با توجه به موارد فوق، مقرر شد سهم ابوبکر خصلاخنوف (کشتی گیر 97 کیلوگرم) دارای جواز المپیک در مسابقات جهانی بلگراد تایید شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *