تاکید سفیر ایران بر خروج بی قیدوشرط آمریکا از سوریه

تبلیغات بنری


سفیر ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به ضرورت خروج تمامی نیروهای خارجی که حضور آنها در سوریه از سوی دولت این کشور غیرقانونی شناخته شده است، گفت: آنها به جای مبارزه با تروریسم، به حمایت از گروه های تروریستی و غارت نفت ادامه می دهند. . و ثروت مردم سوریه می پردازد

یورنا- امیر سعید ایرانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع “وضعیت خاورمیانه: (سوریه)” تاکید کرد که تمامی نیروهای خارجی که دولت این کشور حضور آنها را غیرقانونی می شناسد باید تخلیه شوند. از سوریه خارج شد. متن این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

آقای رئیس

مردم سوریه همچنان از بحران های انسانی، تجاوز، اشغال خارجی و تروریسم رنج می برند. برخی از کشورهای غربی از طریق اشغال غیرقانونی و تحریم‌های غیرانسانی، سیاسی کردن بازگشت آوارگان و آوارگان داخلی و جلوگیری از حمایت بین‌المللی از بازسازی سوریه، مسئول طولانی‌تر کردن درگیری‌ها هستند تا اراده خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند.

چنین تلاش هایی غیرقانونی و غیراخلاقی است و تنها باعث طولانی شدن بحران و افزایش رنج مردم سوریه می شود. جامعه بین المللی نباید مردم سوریه را در مبارزه با تروریسم، اشغال خارجی و تروریسم اقتصادی ناشی از تحریم های غیرقانونی تنها بگذارد. حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه طبق تصمیم شورای امنیت باید کاملا مورد احترام همه باشد.

– رد هرگونه طرح جدایی طلبانه و ابتکارات غیرقانونی خودگردانی. تمامی نیروهای خارجی که حضور آنها در سوریه از سوی دولت سوریه غیرقانونی تلقی می شود نیز باید سوریه را ترک کنند. در این زمینه، خروج کامل، فوری و بدون قید و شرط نیروهای آمریکایی از سوریه برای صلح و ثبات این کشور ضروری است. آنها به جای مبارزه با تروریسم، به حمایت از گروه های تروریستی تعیین شده توسط سازمان ملل، مانند جبهه النصره (کمیته تحریر شام) و غارت نفت و ثروت مردم سوریه ادامه می دهند.

جنگ علیه تروریست ها در سوریه باید تا رفع کامل تهدیدات آنها ادامه یابد. این کار باید با دقت زیادی برای زندگی غیرنظامیان انجام شود. نباید اجازه داد تروریست ها تعداد زیادی از غیرنظامیان را گروگان بگیرند و مناطقی مانند ادلب را به پناهگاه های امن تبدیل کنند.

جمهوری اسلامی ایران حملات مستمر رژیم اسرائیل علیه حاکمیت سوریه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را به شدت محکوم می‌کند. اشغال بلندی های جولان سوریه توسط این رژیم اشغالگر غیرقانونی است.

آقای رئیس

جمهوری اسلامی ایران به دستیابی به یک راه حل سیاسی برای وضعیت سوریه متعهد است و به حمایت از روند سیاسی که تحت رهبری سوریه و تحت مالکیت و تسهیل سازمان ملل است، ادامه خواهد داد.

ضرورت از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان یک سازوکار موثر برای پیشبرد روند سیاسی. این کمیته باید بدون هیچ گونه مداخله یا فشار خارجی یا تعیین مهلتی برای تکمیل کار خود کار کند.
ما همچنان از تلاش های سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه آقای پدرسن برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم. ایران در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در این زمینه، ما از تلاش‌های فرستاده ویژه برای از سرگیری نهمین دور مذاکرات قانون اساسی در بغداد به عنوان یک گزینه عملی که توسط اکثر طرف‌های ذی‌ربط حمایت شده است، حمایت می‌کنیم. ما متعهد هستیم با همکاری شرکای خود در فرمت آستانه، برای عادی سازی پایدار و بلندمدت در داخل و اطراف سوریه تلاش کنیم.

در کنار روند سیاسی، تلاش‌های بین‌المللی باید برای تسهیل بازسازی سوریه و بازگشت امن آوارگان و آوارگان داخلی به محل سکونت اصلی خود در سوریه ادامه یابد. منافع میلیون ها پناهنده سوری نباید به خاطر دستاوردهای سیاسی توسط نیروهای خاصی گروگان گرفته شود.

جامعه بشری با سخت ترین وضعیت مالی خود مواجه است. ارزش برنامه واکنش بشردوستانه 2024 4.07 میلیارد دلار است، اما تنها 13.4 درصد از آن تامین شده است.

مایه تاسف است که کشورهای غربی وضعیت رو به وخامت انسانی و اقتصادی را نادیده گرفته و به اجرای برنامه های سیاسی خود به هر قیمتی ادامه می دهند. ما از تلاش های خستگی ناپذیر آژانس های سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه آنها در تلاش برای کاهش درد و رنج مردم سوریه قدردانی می کنیم. با این حال، جلوگیری از انحراف کمک ها به سازمان های تروریستی در منطقه شمال غرب و حصول اطمینان از توزیع شفاف و بدون تبعیض کمک ها جنبه های ضروری است که نیازمند توجه زیاد است.

همانطور که قبلاً گفتیم، ارائه کمک های فوری ضروری است، اما راه حلی پایدار در دراز مدت نیست. تلاش ها باید بر بازسازی زیرساخت های حیاتی متمرکز شود تا شرایط لازم برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی فراهم شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *