شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

تبلیغات بنری


یک گزارش

پس از پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر و قهرمانی خال بوشان، این تیم وارد بحران جدی شد.

یورنا – ثبات واژه ای آشنا برای تیم های بزرگ است. تیم هایی که سعی می کنند بازیکنان قدیمی را حفظ کنند همیشه به موفقیت های بزرگی دست می یابند زیرا بازیکنان قدیمی رهبران تیم هستند که در خطرناک ترین شرایط تیم را نجات می دهند.

تیم فوتبال پرسپولیس در 10 سال اخیر 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی لیگ برتر انگلیس را کسب کرده است و نه تنها به لطف مربیان و کادرفنی، بلکه به واسطه حضور برخی از شخصیت های تاثیرگذار توانسته است به مقام قهرمانی برسد. بهترین تیم. 2 بار نایب قهرمان آسیا. حفظ بازیکن و ثبات در پرسپولیس یکی از نکات مثبتی بود که در فوتبال ایران به آن اشاره شد.

شمارش معکوس برای ترک عادت؛  دیگر از ثبات افراد سرخ پوست صحبت نمی شود

حفظ فرم و ساختار تیم یکی از موضوعاتی است که سال هاست استقلالی ها به دنبال آن هستند. پرسپولیس در این مدت از این شرایط برخوردار بود و عناوین زیادی کسب کرد و حتی زمانی که یحیی گل محمدی در نیم فصل تصمیم به جدایی گرفت، تقریباً تجربه و هماهنگی بازیکنان این تیم در رقابت با استقلال برای کسب عنوان قهرمانی کمک کرد. حضور بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، کمال سغدونیا، امید عالیشاه و وحید امیری به عنوان کاپیتان و لیدر رختکن در سال های اخیر فضایی را در تیم پرسپولیس ایجاد کرد که در زمین فوتبال بسیار پرتلاش و بسیار آرام و صبور بود. خارج از میدان.

شمارش معکوس برای ترک عادت؛  دیگر از ثبات افراد سرخ پوست صحبت نمی شود

بازیکنان باتجربه پرسپولیس هر سال جو آرامی را در اردوی سرخ بوکان ایجاد می کردند و حتی با اضافه شدن بازیکن جدید به جمع خود، او را از نظر روحی و روانی به خوبی آماده می کردند و جو بی نظیر سرخابان باعث شد بازیکنان یک دل و یکدل شوند. با حرکت رو به جلو، تیم قرمزها تلاش زیادی برای بردن جام انجام داد، اما چیزی که باعث موفقیت آنها در فصل گذشته شد، همدلی و هماهنگی بازیکنان با یکدیگر بود. قهرمانی های پرسپولیس در سال های اخیر جدای از مسائل فنی، با رعایت چنین مسائلی به وجود آمده است.

شمارش معکوس برای ترک عادت؛  دیگر از ثبات افراد سرخ پوست صحبت نمی شود

حالا بعد از این همه سال پرسپولیس هم به احتمال زیاد به سمت سقوط پیش می رود تا جایی که بازیکنان فعال و موثر زیادی از این تیم جدا شوند. فروپاشی استخوان بندی باشگاه می تواند در آینده آسیب جدی به قرمزها وارد کند. خروج احتمالی ستاره هایی چون مهدی ترابی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیل فر و علیرضا بیرانوند می تواند قدرت فنی این تیم را کاهش دهد. البته اگر مدیران پرسپولیس با درایت و وسواس در فضای نقل و انتقالات ظاهر شوند، شاید بتوان جدایی ستاره هایی مانند ترابی و بیرانوند را جبران کرد، اما در فضای نقل و انتقالات خاص فوتبال ایران، بستن و مدیریت یک تیم ستاره دار و تیم داشتن برای برای قهرمانی و موفقیت در مسیر قبلی بسیار دشوار خواهد بود.

شمارش معکوس برای ترک عادت؛  دیگر از ثبات افراد سرخ پوست صحبت نمی شود

با این اوصاف، کاری که مدیران پرسپولیس باید انجام دهند حفظ استخوان و فرم تیم است. با این حال اگر نتوانند بازیکنان باتجربه را در تیم نگه دارند، احتمالاً پرسپولیس وارد دوران غرور نمی شود. حال باید دید مدیریت برای حفظ فرم یا جذب بازیکنان موثر چه اقداماتی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *