گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با ۵ فیلم و ۲۳ سینما آغاز کرد

تبلیغات بنری


مدیرعامل موسسه سینمایی شهر از آغاز به کار گروه سینمایی فرهنگ با ۵ فیلم و ۲۳ سینما خبر داد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی موسسه فیلم شهر، اولین نشست سیاسی گروه سینمایی فرهنگ با حضور محمد خزاعی رئیس بنیاد سینمایی کشور، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه فیلم شهر و حبیب البیگی قائم مقام برگزار شد. رئیس جمهور. در این نشست رئیس نظارت و ارزشیابی، روح الله سهرابی، مدیرکل مدیریت عرضه و نظارت بر نمایشگاه ها و مجید زین العابدین، مدیرعامل بنیاد فارابی حضور داشتند.

هاشم میرزاخانی مدیرکل این موسسه در خصوص مصوبات اولین نشست سیاسی گروه سینمایی فرهنگ توضیح داد: این گروه سینمایی مسئولیت حمایت از آثار سینمایی فرهنگی را بر عهده خواهد داشت. آثار نمی توانند مدت زیادی روی اکران سینما باقی بمانند و همانطور که گفته شد این گروه راه حلی برای حل گیشه فیلم های تجاری و کنار گذاشتن فیلم های دیگر است.

وی افزود: بر اساس توافقات منعقد شده، پردیس های سینمایی که بیش از پنج سالن را در بر می گیرند، می توانند در ازای اختصاص یک سالن برای نمایش فیلم های فرهنگ، از امکان نمایش فیلم های اکران امسال، فیلم های خارجی و نمایش های تئاتری برخوردار شوند.

میرزاخانی با اشاره به بررسی وضعیت سینماهایی که امکان انعقاد قرارداد با گروه سینمایی فرهان را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون 23 پردیس سینمایی شرایط تفاهم نامه با گروه سینمایی فرهان را داشته اند. بررسی پردیس سینمایی با توافق گروه سینمایی فرحنک ادامه خواهد داشت و به تعداد این سینماها اضافه می شود.

وی ادامه داد: فیلم های جامعه برای گروه هدف، آثاری هستند که فروش نرفته اند و دیگر لیدر ندارند. بنابراین با حضور در گروه سینمایی فرهنگ جان تازه ای به آنها داده می شود و می توانند به مدت 5 هفته و هر روز 5 نمایش به نمایش خود ادامه دهند.

مدیرعامل موسسه سینمایی شهر اسامی اولین فیلم های مجموعه فرحنک را به این شرح اعلام کرد: فیلم های «بادن»، «عثمان غرب»، «ایلیا سروکا کهامان»، «آپارچی» و «نوروز» اولین فیلم های برگزیده در فرحنک خواهند بود. تا 5 جلسه در روز برای گروه سینما به صورت چرخشی که رعایت عدالت و انصاف در تخصیص جلسات خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با این روال فیلم های فرهنگی مخاطبان خود را جذب کنند و شاهد اتفاقات خوبی در عرصه اقتصادی برای این آثار باشیم.

میرزاخانی گفت: تمامی فیلم هایی که از ابتدای سال اکران شده و از سالن فروش خارج شده اند، توسط اعضای شورا بررسی و در گام اول پنج فیلم مذکور انتخاب شدند. همچنین مقرر شد هر دو هفته یکبار دیگر آثار منتشر شده که از سطح فروش خارج شده و از مجموعه اصلی حذف شده اند، بررسی و در صورت تایید به فیلم های فرهنگ اضافه شوند.

بر اساس این گزارش، اسامی 23 مجموعه سینمایی حائز شرایط قرارداد با گروه سینمایی فرهنگ به شرح زیر است:

1. فجر ماه اسلام
2. صبا مال
3. مرکز شمیران
4. هنر شهر آفتاب شیراز
5. نیلوفر آبی
6. املاک ایران
7. کروش
8. گالری
9. ملت
10. باغ کتاب
11. پارک سوق مشهد
12. سینما صحنه برفی
13. صحنه سیمرغ
14. اطلس مشهد
15. سقف نماز
16. زندگی
17. مگامال
18. ساحل اصفهان
19. حوائز مشهد
20. مهر کهسنجی مشهد
21. جهیزیه شهید
22. بهمن سنندج
23. اکسین اهواز

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *