لزوم آگاهی بخشی و توانمندسازی بانوان

تبلیغات بنری


مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: ارتقای جایگاه زنان، آگاهی بخشی و توانمندسازی آنان در قالب سیاست های برنامه ریزی شده و مورد انتظار وزیر راه و شهرسازی از اهداف اصلی است. از دولت دفتر امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی.

یورنا – بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، سرکار خانم انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای که در روز یکشنبه مورخ 04/03/1403 شمسی برگزار شد، در خصوص مجموعه ای از نشست تخصصی «تفکر، سیاست گذاری و راهبرد مشترک» با حضور نمایندگان زنان ستاد در دفتر امور زنان و خانواده برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی مبسوط از عملکرد این دفتر در حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم به تشریح سیاست های سال 1403 هجری شمسی و برنامه های آتی پرداخت و افزود: اداره امور زنان و خانواده در چند حوزه از جمله جوانان، جمعیت و خانواده در قالب بسته های حمایتی برای ترویج ازدواج، زایمان، مهدکودک. و حمایت از زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت تکفل و حجاب و عفاف از جمله سیاست ها و برنامه های عملیاتی از جمله تهیه لباس فرم و برنامه ریزی در رابطه با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در تیرماه. نمایشگاه پوشاک و اهدای بسته فرهنگی حجاب بالا.

وی همچنین به تشریح برنامه های عملیاتی دفتر بانوان از جمله برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری تورهای یک روزه در سال جاری، بهداشت، ورزش، تحصیل و … برای بانوان و خانواده های آنان از جمله برنامه ریزی اوقات فراغت برای فرزندان همکاران و… پرداخت. وی افزود: در سال جاری و با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و سیاست های مورد انتظار از مقام معظم رهبری در وزارتخانه و با مساعدت معاونت توسعه اداری گام های موثری در جهت تحقق اهداف برخواهیم داشت. اهداف یکی از وظایف این وزارتخانه ارتقای پیشرفت در حوزه زنان و خانواده است و علاوه بر ارتقای نقش مادر برای همکاران با تدوین برنامه‌های موثر تعادل بین کار و زندگی برای زنان با شناسایی افراد شایسته، سعی می‌کنیم حداکثر استفاده را ببریم. حضور زنان در مناصب اداری

سیدجوادی افزود: نقش نمایندگان ستاد در راستای شبکه سازی، هم افزایی و برنامه ریزی مبتنی بر خرد جمعی بسیار مهم و قابل توجه است در پایان بر لزوم برگزاری جلسات بانوان در حوزه های نمایندگی و ستاد تاکید و حضور مسئولین و بانوان را تایید کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *