دیدار و گفت‌وگوی وزیر مشاور امور خارجی سابق بنگلادش با علی باقری

تبلیغات بنری


عضو کمیسیون سیاستگذاری مجلس و مشاور سابق وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس گفتگوی آسیایی در تهران با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

یورنا وی در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات شرکت کننده در مجمع گفتگوی آسیایی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و با شهریار علم عضو کمیسیون سیاستگذاری مجلس و مشاور سابق وزیر گفت‌وگو کرد. امور خارجه بنگلادش

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار حضور دو کشور در سازوکارهای مختلف چندجانبه آسیایی از جمله روز هشتم و مجمع گفت‌وگوی آسیایی را بستری مناسب برای ارتقای همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های دوجانبه و دوجانبه توصیف کرد. مسائل بین المللی .

باقری بر تقویت روابط همه جانبه دو طرف تاکید کرد و بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد تشکیل کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در تهران باشیم.

رئیس سازمان دیپلماسی، زمینه های مشترک فرهنگی و تاریخی دو کشور را سرمایه ارزشمندی برای ایجاد روابط مستحکم و پایدار بین دو کشور عنوان کرد و افزود: مشارکت و همکاری بخش خصوصی در دو کشور موجب تعمیق روابط می شود. . دوستی بین دو طرف.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه توسعه روابط ایران و بنگلادش تنها به نفع دو طرف نیست، گفت: بلکه اثرات مثبتی بر صلح، ثبات و توسعه در منطقه دارد.

رئیس هیئت بنگلادش در مجمع گفتگوی آسیایی همچنین در این دیدار مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم بنگلادش را در پی شهادت آیت الله دکتر رئیسی و دکتر امیر عبدالحیان و هیئت همراه آنها برای مناطقی از کشور ابراز کرد. همکاری در زمینه های انرژی، گردشگری و ساخت و ساز.

شهریار علم بر گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و گردشگری به ویژه گردشگری سلامت با توجه به سطح بالای خدمات درمانی و بیمارستانی در ایران و آمادگی دولت و مجلس بنگلادش تاکید کرد. گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه های اعلام شده.

در این دیدار دو طرف بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین تاکید و بر توانایی ایران و بنگلادش برای همکاری در سازمان های بین المللی به عنوان کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین تاکید کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *