سرطان های معده و پستان بیشترین علت مرگ ایرانیان – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از مهر، سید جواد ملا افزود: در عین حال سن تشخیص سرطان سینه در زنان ایرانی 10 سال زودتر از استاندارد جهانی است که جای نگرانی دارد.

وی ژنتیک، تغذیه و سن را از عوامل موثر در ابتلا به انواع سرطان دانست و افزود: زنان ایرانی از نظر ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

دبیر علمی همایش انکولوژی سرطان شیوع بالای سرطان را ناشی از افزایش سن جمعیت دانست و گفت: مصرف زیاد فست فود، الکل، سیگار، آلودگی محیط زیست و استرس نیز احتمال ابتلا به سرطان را 30 درصد افزایش داد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، گفت: با تغذیه سالم و ورزش می توان ابتلا به سرطان را به نصف کاهش داد.

مولا سرطان معده را با وجود عفونت در دستگاه گوارش مرتبط دانست و گفت: عفونت هلیکوباکتر پیلوری با بهداشت مواد غذایی مرتبط است و عفونتی است که پیش نیاز ابتلا به سرطان معده محسوب می شود.
دبیر علمی کنگره بین المللی سرطان، ورود مواد غذایی مانند حبوبات و ادویه هایی مانند زردچوبه را در رژیم غذایی ضروری دانست و گفت: حذف این مواد از چرخه غذایی، نسل جدید را در برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند.

مولا هدف از برگزاری این همایش را ایجاد شبکه ای متشکل از محققان، پزشکیان، شرکت های علمی و نیکوکاران حوزه سرطان با هدف توسعه روش های نوین تشخیص مولکولی، درمان هدفمند و شخص محور و ترویج عنوان کرد. خدمات جدید برای بیماران بیماران سرطانی

وی گفت: این رویداد دومین تجربه برگزاری همایش نسل چهارم در کشور است که در سه محور اصلی علم، بازاریابی و مسئولیت اجتماعی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش ژنومیکس افزود: ژنومیکس بزرگترین کنفرانس علمی بین المللی است که بیش از 3200 محقق، پزشک و متخصص در آن شرکت کردند.
لازم به ذکر است دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد دغدغه از 2 تا 14 آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

بخش مسئولیت اجتماعی این همایش توسط خیرین سلامت، موسسه خیریه کنترل سرطان ایران (MIKSA) و شبکه ملی سرطان اجرا می شود.

در بخش مسئولیت اجتماعی این همایش، جایزه ای به نام «جایزه MAXA» با هدف توسعه غربالگری و پیشگیری از سرطان و ارتقای جامعیت مراقبت های حمایتی و تسکینی طراحی شد که امسال برای دومین بار اعطا می شود. به یکی از تشکل های مردمی فعال در حوزه سرطان و سال گذشته این جایزه به پاس تلاش موثر و مستمر دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و کنترل دخانیات به وی اهدا شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *