انتقال مخفیانه تسلیحات از هند به اسراییل – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا، به نقل از: مسیر اقتصاد؛ به گزارش الجزیره، در حالی که دهلی نو تلاش می کند طناب دیپلماتیک را طی کند، اسناد الجزیره و بیانیه های شرکت نشان می دهد که اسرائیل در جنگ خود علیه غزه تسلیحات هندی دریافت می کند. در ساعات اولیه 15 می، کشتی باری Borcum در سواحل اسپانیا متوقف شد و در فاصله کمی از بندر کارتاخنا لنگر انداخت. در این بندر تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و از مقامات خواستند کشتی را به ظن حمل سلاح به اسرائیل بازرسی کنند.

کشتی حامل سلاح به اسرائیل در اسپانیا متوقف شد. اعتراضات گسترده و فشار بر حکومت

اعضای چپ‌گرای پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به پدرو سانچز، رئیس‌جمهور اسپانیا از او خواستند اجازه لنگر انداختن کشتی را ندهد. این گروه به نمایندگی از 9 عضو پارلمان اروپا هشدار داد که “اجازه دادن به کشتی حامل سلاح به مقصد اسرائیل به معنای اجازه دادن به ارسال سلاح به کشوری است که در حال حاضر تحت تحقیق برای نسل کشی علیه مردم فلسطین است.”

قبل از اینکه دولت اسپانیا بتواند موضعی اتخاذ کند، بورکوم توقف برنامه ریزی شده خود را لغو کرد و به سمت بندر کاپر اسلوونی ادامه داد. اینیگو آرجون، سخنگوی حزب چپ افراطی سوماره نوشت: «حق با ما بود. او در نظر گرفت که تصمیم بورکوم برای نادیده گرفتن کارتاخنا این تردیدها را تأیید می کند. اما آنچه در بحث در مورد اینکه آیا کشتی باید در اسپانیا پهلو بگیرد یا نه گم شده است، منبع بعید محموله بورکوم است.

حمل یک کشتی حامل مواد منفجره و سلاح از هند به اسرائیل

بر اساس اسناد مشاهده شده توسط الجزیره، این کشتی حامل مواد منفجره بارگیری شده در هند بوده و در حال حرکت به سوی بندر اسدود اسرائیل در حدود 30 کیلومتری (18 مایلی) باریکه غزه بوده است. وب‌سایت‌های ردیابی دریایی نشان می‌دهند که کشتی در 2 آوریل از چنای در جنوب شرقی هند خارج شد و برای جلوگیری از عبور از دریای سرخ، جایی که حوثی‌های یمن در پاسخ به جنگ اسرائیل به کشتی‌ها حمله می‌کنند، در اطراف آفریقا چرخید.

کدهای شناسایی مشخص شده در اسناد، که به طور غیررسمی توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) به دست آمده است، نشان می دهد بورکوم حاوی 20 تن موتور موشک، 12.5 تن موشک مملو از مواد منفجره و 1500 کیلوگرم (3300 پوند) مواد منفجره است. . 740 کیلوگرم (1630 پوند) شارژ و پیشران برای توپ وجود داشت.

بند محرمانگی تصریح می کند که همه کارمندان، مشاوران یا سایر طرف های مربوطه نباید «تحت هیچ شرایطی» به IMI یا Israel Systems اشاره کنند. . IMI Systems یک شرکت دفاعی است که توسط Elbit Systems، بزرگترین تولید کننده تسلیحات اسرائیل، در سال 2018 خریداری شد. مدیر تجاری کشتی، آلمانی MLB Manfred Lauterjung Befrachtung در بیانیه ای به الجزیره گفت: “کشتی هیچ سلاح یا محموله دیگری بارگیری نکرد. عازم “اسرائیل”.

نقش پنهان هند در بی ثباتی در منطقه غرب آسیا

دومین کشتی باری از هند در 21 مه از ورود به بندر کارتاخنا منع شد. روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داد که ماریان دانیکا با محموله ای 27 تنی مواد منفجره از بندر چنای هند به بندر حیفا در اسرائیل در حال حرکت است. خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که کشتی از ورود محموله های نظامی به اسرائیل جلوگیری کرده است.

این حوادث به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که نشان می‌دهد سلاح‌های هند، کشوری که مدت‌ها از گفت‌وگو درباره اقدام نظامی برای حل مناقشات دفاع می‌کرده است، بی‌سروصدا راه خود را به سوی اسرائیل، از جمله در طول جنگ چند ماهه در غزه، در پیش گرفته است. تحلیلگران می گویند فقدان شفافیت در حواله های هندی به آنها کمک می کند از چشمان کنجکاو پنهان بمانند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *