امپراتوری که گوشتِ آدم می‌خورد! – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از اسنا، در مقدمه این کتاب آمده است: «عصر تاریکی» شما را به سفری هیجان انگیز و تکان دهنده به قلب یکی از تاریک ترین دوره های تاریخ آفریقا می برد. زندگی، ریاست جمهوری و امپراتوری ژان بدل بوکاسا. امپراتور خون آشام آفریقا.

در این کتاب با ژان بادل بوکاسا، رئیس جمهور مستبدی که بعدها امپراتور جمهوری آفریقای مرکزی شد، آشنا خواهید شد. بوکاسا با رفتار عجیب و افراطی گری خود به یکی از جنجالی ترین چهره های تاریخ معاصر آفریقا تبدیل شد. او متهم به ارتکاب جنایات وحشتناک از جمله آدم خواری، قتل های وحشتناک و خوردن گوشت دشمنانش بود!

اما آیا واقعا همه این اتهامات درست است؟

برایان تتلی با تحقیقات میدانی و مصاحبه با شاهدان عینی رازهای این دیکتاتور را فاش می کند. وی با استفاده از اسناد تاریخی به بررسی تاثیر استعمار فرانسه بر آفریقا و شکل گیری رژیم های دیکتاتوری در این قاره می پردازد. او با تحلیل شخصیت بوکاسا به نقد روانشناسی قدرت و چگونگی شکل گیری شخصیت های مستبد می پردازد.

این کتاب با استفاده از زبان ساده و روان، روایتی جذاب و خواندنی از دوره ای مبهم از تاریخ آفریقا ارائه می دهد که برای هر خواننده ای جذاب خواهد بود.

اگر به تاریخ معاصر آفریقا، روانشناسی سیاسی و تریلرهای تاریخی علاقه دارید، قرون تاریک به شما کمک می کند تا درک عمیق تری از قدرت، فساد و پیچیدگی های تاریخ بشر به دست آورید.

این کتاب با ترجمه حمید هاشمی کهندانی در 380 صفحه و 13 فصل و قیمت 450 هزار تومان توسط انتشارات فازن دنیا منتشر شده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *