نامه ایران به شورای امنیت درباره اظهارات تحریک آمیز بایدن – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از تسنیم، امیر سعید ایرانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در خصوص اظهارات جو بایدن، گفت: و در خصوص اطلاعات مربوط به زمان و شر احتمالی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا مسئولیت کامل نقش خود در تحریک، تشویق و تسهیل هرگونه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بر عهده خواهد داشت. رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران.

متن پیام ایروانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم ترین
به دستور دولت خود، این مکاتبه را ارسال می کنم تا توجه شما را به اظهارات بسیار ناراحت کننده و تحریک آمیز رئیس جمهور ایالات متحده در 18 اکتبر 2024 در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین جلب کنم.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود آگاهی خود را از روش و زمان حمله احتمالی رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران آشکار کرد. این اظهارات تحریک آمیز عمیقاً نگران کننده است زیرا نشان دهنده تأیید ضمنی و حمایت صریح ایالات متحده از تجاوز نظامی غیرقانونی رژیم اسرائیل به ایران است. چنین اظهاراتی همچنین با ادعاهای مکرر آمریکا مبنی بر حمایت از کاهش تنش در منطقه در تناقض است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این تحریک جدی و نقض آشکار حقوق بین الملل در 27 مهر 2024 از طریق شبکه های اجتماعی یا فراهم آوردن وسایل و حمایت از چنین حماقتی، برای وی منطقی است. مسئولیت هر گونه خسارت احتمالی را به عهده بگیرد.

علاوه بر این، دخالت آمریکا با ارائه کمک‌های فنی و تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته به رژیم اسرائیل که باعث تحریک بیشتر رژیم و ترغیب آن به انجام حملات تهاجمی علیه ایران می‌شود، دولت آمریکا و «شریک» تجاوز صهیونیست ها به ایران و پیامدهای آن؛

همانطور که در جنایات جنگی و مبارزات نسل کشی مداوم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در غزه و لبنان شریک بوده است.
بنابراین، ایالات متحده مسئولیت کامل نقش خود در تحریک، تشویق و تسهیل هرگونه اقدام تهاجمی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد داشت.

این اقدامات تهاجمی آشکارا ناقض اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد از جمله ممنوعیت استفاده از زور بر اساس بند 4 ماده 2 منشور است و پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دارد.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که صریحاً این تحریک بی پروا را محکوم کند و از ایالات متحده به عنوان یک عضو دائمی می خواهد به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد عمل کند.

علاوه بر این، شورای امنیت باید از ایالات متحده بخواهد که از نفوذ قابل توجه خود برای وادار کردن رژیم اسرائیل به پایان فوری جنایات جنگی و نسل کشی خود علیه مردم فلسطین در غزه و مردم لبنان استفاده کند. این جنایات نه تنها منطقه را بی ثبات می کند، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *