موجرانی که از مالیات اجاره معاف اند – یورنا

تبلیغات بنری


حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در تشریح وضعیت معافیت مالیاتی اخیر خانه های خالی از سکنه گفت: بر این اساس موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله امضا می کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین جنتی افزود: لازم است آخرین مورد اجاره یا مالکیت طبق قانون در سامانه املاک و مسکن ثبت شود و کلیه مالکانی که سند مالکیت آنها در آنها ثبت شده باشد. اسامی.” آنها باید دارایی های خود را اعلام کنند.»

وی تصریح کرد: آن دسته از املاکی که در سامانه املاک و مسکن ثبت نشده اند جزو خانه های خالی طبقه بندی شده و مشمول مالیات هستند.

جنتی ادامه داد: طبق قانون (بند 3 ماده 1 قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره)، مالکانی که ملک خود را به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر می فروشند، سه دهم پایین جامعه یا افراد مشمول امداد هستند. یا کمیته رفاه اجاره، مشمول معافیت 100 درصدی مالیات بر اجاره هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: همچنین قانون برای مالکانی که واحدهای مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره می دهند مشمول معافیت 100 درصدی مالیاتی می شود و البته قرارداد اجاره دو ساله نیز مشمول یک قرارداد است. 70 درصد معافیت مالیاتی

وی عقلانیت انسانی و اسلامی در انعقاد قراردادهای اجاره را یکی از مواردی دانست که به کنترل بازار اجاره کمک کرده و کاملاً به نفع مالک و مستأجر خواهد بود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *