هشدار نارنجی برای ورود سامانه بارشی جدید به ۵ استان – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا»، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی اعلام کرد: بارش شدید باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات امروز (9 مهر) مازندران و نیمه شرقی گیلان و ارتفاعات و رشته های گلستان فردا (30 مهرماه) در اردبیل، گیلان، مازندران و شمال شرق آذربایجان شرقی، سه شنبه (1 آبان) در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شرقی آذربایجان شرقی. . .

از آثار این خطر می توان به لغزندگی جاده ها، طغیان مسیل ها، طغیان رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، پدیده مه، کاهش دید، رعد و برق، جریان آب، ریزش سنگ و اشیا از ارتفاعات و … احتمال رانش زمین و وزش بادهای متوسط ​​تا شدید آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری کامل از استقرار و برپایی چادر در بستر و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های تفریحی مانند طبیعت گردی و کوه نوردی و پرهیز از چرای دام. تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها و دهانه پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و آماده سازی راه ها، توصیه وزارت نیرو است. و سایر دستگاه های اجرایی که خدمات و امداد رسانی می کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *