جسد یحیی سنوار کجاست؟

تبلیغات بنری


به گزارش اقتصاد الکترونیک به نقل از روزنامه عصر ایران، دکتر چن کوگل ناظر بر کالبدشکافی یحیی السنوار به این روزنامه آمریکایی گفت که السنور ابتدا بر اثر اصابت ترکش – شاید ناشی از اصابت گلوله موشک یا تانک – مجروح شد. – در بازو

رهبر حماس سپس یک کابل برق را به عنوان یک تورنیکت موقت به دور بازوی خود می بندد، اما به گفته دکتر کوگل، مدیر موسسه ملی پزشکی قانونی اسرائیل، “[این شریان‌بند]”به اندازه کافی قوی نبود و ساعد او به شدت آسیب دیده بود.”

دکتر کوگل اظهار داشت که سینوار بر اثر اصابت گلوله کشته شده است، اما به نوشته نیویورک تایمز، در این گزارش به طور دقیق اشاره نشده است که چه کسی رهبر حماس را شلیک کرده است. همچنین مشخص نیست دقیقا چه زمانی تیراندازی صورت گرفته و از چه سلاحی استفاده شده است.

نحوه مقابله سربازان اشغالگر با سینوار

به گفته ارتش اسرائیل، سینوار روز چهارشنبه در جریان گشت زنی معمول نیروهای اسرائیلی کشته شد.

بر اساس این گزارش، گروهی از نظامیان تیپ 828 (اصلاح) در شهر رفح در حال حرکت بودند که با سه مبارز فلسطینی مواجه شدند.

به گفته ارتش، در حالی که سربازان اسرائیلی در تعقیب این سه نفر بودند، السنوار از دو نفر دیگر جدا شد.

بعداً نیروهای اسرائیلی از یک تانک به ساختمانی که دو شبه نظامی در آن مخفی شده بودند و ساختمان دیگری که السنوار در آن پناه گرفته بود شلیک کردند.

رسانه ها و مقامات نظامی اسرائیل گفته اند که هیچ اطلاعات قبلی دال بر حضور سینوار در این منطقه در دست ندارند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط ارتش اسرائیل، یحیی السنوار را نشان می دهد که روی صندلی راحتی نشسته و مستقیماً به یک پهپاد در حال پرواز در داخل خانه ویران شده نگاه می کند.

این ویدئوی مبهم نشان می داد که السنوار تنها نشسته و دستی زخمی و روسری به سر و صورتش بسته است. در آخرین لحظه که پهپاد اسرائیلی نزدیک می شود، چوبی را به سمت پهپاد پرتاب می کند.

جنازه یحیی صنور کجاست؟

ارتش اسرائیل برای تایید هویت سینوار از آزمایش DNA، سوابق دندانپزشکی و سایر روش های پزشکی قانونی استفاده کرد.

سینوار از آغاز جنگ در نوار غزه و از زمان حمله در 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) که گفته می شود طراح اصلی آن بوده است، در انظار عمومی ظاهر نشده است.

برخی منابع اسرائیلی به سی ان ان گفتند که جسد یحیی سنوار ممکن است به عنوان “ابزار چانه زنی” در ازای آزادی گروگان های اسرائیلی در غزه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش رسانه های محلی، پس از کشته شدن سینوار در روز چهارشنبه، جسد وی در حال حاضر در مکانی مخفی در اسرائیل نگهداری می شود.

دو منبع به CNN گفتند که اولویت اسرائیل در تعیین نحوه استفاده از جسد رهبر حماس احتمالا تسهیل آزادی گروگان ها خواهد بود.

بیش از 100 گروگان اسرائیلی همچنان در نوار غزه نگهداری می شوند. به گفته یک منبع اسرائیلی، مقامات در حال حاضر در حال بررسی چگونگی تحت فشار قرار دادن سریع حماس برای آزادی آنها هستند.

دو منبع CNN توافق کردند که سینوار را می توان یک “ابزار چانه زنی” در نظر گرفت.

یکی از این منابع اسرائیلی گفت که تبادل گروگان ها ممکن است تنها راه بازگرداندن جسد سینوار به نوار غزه باشد. این منبع گفت: در غیر این صورت، او مسترد نخواهد شد.

به گفته این منبع دیپلماتیک، بازگرداندن اجساد سینوار به غزه در هر صورت تجمع حامیان حماس را تهدید می کند. این منبع همچنین انتظار داشت که اگر سنوار در غزه دفن شود، احتمالاً محل دفن او به زیارتگاه پیروانش تبدیل خواهد شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *