آیا احتمال هجوم ملخ صحرایی به ایران وجود دارد؟ – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از ایرنا: سعید معین، امروز (یکشنبه) در گفتگو با موضوع آمادگی برای مبارزه با ملخ های صحرایی افزود: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات مرکز بین المللی ملخ، با توجه به وضعیت جوی اخیر و پایان بارندگی در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا، احتمال حمله رخ می دهد، در زمستان ملخ وجود ندارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و عمومی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در سه ماهه تابستان بارندگی شدید در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا بارید اما اکنون پیش بینی بارندگی برای کشورهای مذکور کمتر از حد نرمال خواهد بود. بنابراین امکان هجوم ملخ را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر به دلیل وقوع طوفان های دوره ای در شبه جزیره عربستان، احتمال هجوم ملخ های بیابانی به ایران در فصل زمستان به 80 درصد رسیده است.
بر اساس پیش‌بینی‌های فائو، سازمان جهانی هواشناسی، 12 سایت معتبر هواشناسی، گزارش‌های مرکز بین‌المللی ملخ در مورد جمعیت ملخ‌های بیابانی، بروشورهایی چاپ و در بین کشورهای عضوی که برنامه‌ای برای مبارزه با این آفت مضر دارند، به نمایش گذاشته می‌شود.

مبارزه با ملخ بیابانی در 30 بهمن 1396 در 750 هزار هکتار در 9 استان سیستان، بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی اجرا شد. سازمان حفظ نباتات در سال ۱۳۹۷ هجوم ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور را ثبت کرد و نزدیک به یک میلیون هکتار کنترل شد.

ملخ در حین حرکت خود با تغذیه از سبزی های مختلف جنگل ها، باغ ها، علوفه، غلات، مراتع و مراتع را از بین می برد و به دلیل قدرت تخریب بالایی که دارد باعث قحطی در منطقه آلوده می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *