دریافت غرامت ۶۸۰۰۰ دلاری هندی‌ها از یک هکر

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار علم و فناوری یورنا؛ ماه گذشته اطلاعات زیادی در هند از جمله گزارش های پزشکی در دسترس عموم قرار گرفت و از طریق چت بات های تلگرام افشا شد و این اتفاق تنها مدت کوتاهی پس از این اتهامات و دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام رخ داد.

یک محقق امنیتی هشدار داده است که جزئیات خصوصی میلیون ها نفر برای فروش است و نمونه هایی از آنها را می توان با پرسش از ربات های چت مشاهده کرد.

با استفاده از این چت بات ها می توان به راحتی اطلاعات و مدارکی حاوی نام، شماره تلفن، آدرس، مشخصات مالیاتی، کپی کارت شناسایی، نتایج آزمایش و تشخیص پزشکی را دانلود کرد. تلگرام به افراد یا سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا حجم زیادی از داده‌ها را پشت حساب‌های ناشناس ذخیره و به اشتراک بگذارند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد چت‌بات‌های قابل تنظیمی ایجاد کنند که به طور خودکار محتوا و ویژگی‌ها را بر اساس درخواست کاربر ارائه می‌دهند.

یک شرکت بیمه هندی (STAU.NS) پس از اینکه یک هکر از چت ربات های اپلیکیشن پیام رسان برای افشای اطلاعات شخصی و گزارش های پزشکی استفاده کرد، علیه تلگرام و یک هکر شکایت کرد. در یک اطلاعیه عمومی در یک روزنامه هندی، بیمه‌گر اعلام کرد که یک حکم دادگاه به طور موقت به تلگرام دستور داده است که هر چت بات یا وب‌سایتی را در هند که داده‌ها را به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌دهد مسدود کند.

مدیرعامل و مدیر عامل شرکت بیمه در ماه آگوست ایمیلی دریافت کردند مبنی بر اینکه باید 68000 دلار باج به یک هکر بپردازند تا از افشای اطلاعات کاربران خود جلوگیری کنند.

این شرکت بیمه هندی با ارزش بازاری حدود 4 میلیارد دلار، از زمان هک شدن اطلاعات و اسنادش توسط چت ربات های تلگرام، همواره با شهرت و بحران تجاری خود دست و پنجه نرم می کند. این شرکت که سهام آن ۱۱ درصد سقوط کرد، تحقیقات داخلی را آغاز کرد و با تلگرام و هکری که وب سایت آن را مدیریت می کرد، وارد عمل شد و توانست به همان مبلغ ۶۸ هزار دلار غرامت از آن هکر بگیرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *