معرفی یک شغل جدید؛ دور همی تجاری- فرهنگی با سود سرشار! – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش سرویس فرهنگی یورنا. تا چند سال پیش فروش مستقیم به کارگاه‌های تولیدی کوچک و خانگی محدود به جشنواره‌هایی بود که گاهی توسط شهرداری یا نهادهای دیگر در پارک‌ها برگزار می‌شد، معمولاً زیر چادر و داربست یا حتی بهتر از آن، چند جشنواره که در محیط زیباتر برگزار می‌شد. باغ گفتگو با احترام بیشتری برای فروشنده و خریدار برگزار می شود. اما این روزها همه چیز فرق کرده است. شاید این بهتر باشد. امید چندانی به اقدامات دولت نیست و رکود و هرج و مرج اغلب برنامه ها را فرا می گیرد. مثلاً حتی در بخش پوشاک نمایشگاه قرآن که در یکی از مصلی های تهران برگزار می شود، معمولاً آرایش بصری دیده نمی شود. اکنون یک شغل جدید ایجاد شده است که می توان آن را: برگزارکننده رویداد، میزبان رویداد یا موارد مشابه نامید.

وظیفه برگزارکنندگان رویداد چیست؟

کسانی که دارای اختیارات اجرایی مناسب یا حتی تیم اجرایی خوب هستند، این کارکرد را با توجه به نیاز جامعه امروزی تعریف و ایجاد کرده اند. خود زنان از فضای مجازی. آنها کانال های ارائه یا ارائه خوبی دارند که از طریق آن می توانند به سایر تولیدکنندگان خانگی یا کارگاه های کوچک اطلاع دهند، سالن اجاره کنند، میز و قفسه های لباس برای فروشندگان تهیه کنند و یک برنامه یا رویداد دو یا سه روزه برگزار کنند. در حال حاضر، هر یک از این سازمان دهندگان رویداد به یک چیز شناخته شده است. به عنوان مثال یکی از آنها مهارت خوبی در رزرو سالن های خوب در مکان های معتبر، گران قیمت و مهم دارد، یکی از آنها در نوع پذیرایی و سرویس دهی شهرت زیادی دارد، یکی از آنها به خوبی بلد است چگونه تبلیغات دریافت کند و دیگران را دعوت کند. افراد تاثیرگذار برای افزایش تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان و… خلاصه تنوع در حال افزایش است تا جایی که هر تولیدکننده ای می تواند با توجه به نیاز خود و البته جیب خود برگزارکننده رویداد را انتخاب کند و محصولات خود را در پلتفرم خود به فروش برساند.

فرصتی برای دیدن

این رویدادها معمولاً مختص زنان است و گاهی اوقات مردان نیز رایگان هستند. به همین دلیل فضای امنی به حساب می آید که گروه های مختلف به ویژه مذهبی ها به راحتی می توانند در آن حضور داشته باشند. شرکت کنندگان در این رویدادها معمولاً در چند دسته اصلی فعالیت می کنند: دوخت و طراحی لباس، روسری و شال، چادر، عبا، عطر، کنجد، پوشاک کودک و نوجوان، شمع سازی، صنایع دستی مانند پتینه و تولید کیف های چرمی و پارچه ای. . و غیره. معمولا یک یا دو میز طلایی و نقره ای نمایان است. و البته هر هنر زیبای دیگری که یکی دو زن در خانه خود مشغول تولید آن هستند.

این فروشندگان معمولاً زنان توانمندی هستند که در فضای مجازی برای خود کسب و کار کوچکی راه اندازی کرده اند و اکنون فرصت ملاقات با مشتریان خود را دارند که فضای مجالس را پرنشاط و با نشاط می کند. سلام و احوالپرسی گرم از طریق پیام های سرد موبایل منجر به ملاقات صمیمی می شود و لبخند را بر لبان فروشنده و مشتری می نشاند. به همین دلیل یکی از مشتریان در مراسم پاییزی که یک خانم مسن تر بود، گفت: “بچه ها اینستاگرام را روی گوشی من گذاشتند و من یک برند روسری پیدا کردم که خیلی دوستش دارم. خانمی که روسری بر سر دارد نیز بسیار زیباست. حجاب هم دارد. من. خیلی دلم میخواست بیام اینجا و از نزدیک ببینمش و ازش بخرم.” روسری. وقتی اومدم خانم فروشنده مثل پیجش بود، مهربون، مهربون و خوشگل و نژادهاشون هم خیلی خوب بود.”

شلوغی ناگهانی

اگر برگزارکننده رویداد مهارت و بودجه کافی برای جذب اینفلوئنسرها را داشته باشد، رویداد معمولا رشد می کند. در واقع همه چیز برای این افراد درآمد است. احتمالاً با چنین داستان هایی آشنا هستید: «سلام عزیزان من… امروز می روم مهمانی خانم فلانی… از این ساعت تا فلان ساعت آنجا خواهم بود». دوست دارم ببینمت…» همین جملات کافی است تا ناگهان با توجه به شهرت و اعتبار اینفلوئنسر، فضای مراسم شلوغ شود و هدایای زیادی از سوی فروشندگان ارائه شود و غرفه عکس و سلفی در میان هیجان حضور یک اینفلوئنسر در مراسمی که در هتل هما برگزار می‌شود، دو فروشنده که به هم مرتبط هستند، یک دسته گل هدیه برای مهمان مراسم آماده می‌کنند و می‌گویند: «اگر خانم. … در استوری ها و برای ما خیلی خوب است که پست امروز او نیز محصولات ما را معرفی کند. اگر هم نکند چون جنس لباس هایی که دوختیم خیلی خوب است، احتمالا بعدا مشتری ما می شود و می توانیم با او همکاری کنیم. ما به غیر از رویداد دسترسی آسانی به آن نداریم. مخصوصاً حضوری و صمیمی.»

ما به شما یک شغل جدید پیشنهاد می کنیم: برگزار کننده رویداد با سود بسیار بالا!

از 7 تا 20 میلیون برای هر میز

معمولاً در رویدادهای بزرگی که در تالارهای شهر خوب یا سالن های هتل برگزار می شود، کالاها و خدمات بدی پیدا نمی کنید. تهویه هوا و نظافت سالن قابل قبول است. تولیدکنندگان ظریف و شیک هستند و مواد و کالاهایشان تمیز، ظریف و حتی کمی گران است. یعنی رویدادهایی که در سالن های باکیفیت برگزار می شود حاوی کالاهای خوب و باکیفیت باشد. اگر تاکنون در این رویدادها شرکت نکرده اید، فکر نکنید از آنجایی که محصولات ارائه شده برای کارگاه های کوچک و خانگی در نظر گرفته شده است، احتمالا ارزان هستند. نه، هر چیزی قیمت معمولی خود را دارد. این اشتیاق و فرصت ملاقات است که این برنامه ها را جذاب می کند. به خصوص که این مشاغل خانگی معمولا جایی برای فروش محصولات خود ندارند. این رویدادها فرصت خوبی برای آزمایش خود و جذب مشتریان جدید است.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم که در هتل پارسیان آزادی حضور داشت، گفت: من طراح و تولید کننده لباس و اکسسوری بچه گانه هستم و ایده آن متعلق به خودم است و ساعت های زیادی را صرف تهیه هر کدام از این اکسسوری ها کرده ام محصولات موجود در فروشگاهی که خودم دارم و در این رویدادها معمولاً مشتریان جدیدی به مخاطبین صفحه من اضافه می‌شوند، نکته خوشحال کننده برای من این است که اکنون برخی از مشتریانم را می‌شناسم و آنها پیشاپیش من را دنبال می‌کنند تا برایشان خرید کنند.» دوستان و خانواده در مواقعی چون آثار هنری من معمولاً در مغازه ها موجود نیست.

معرفی شغل جدید؛ تور تجاری فرهنگی با سود کلان!

اگر برگزار کننده این رویدادهای ویژه که معمولاً از طریق فضای مجازی تبلیغ می شود، شهرت زیادی داشته باشد، معمولا برنامه هایش منظم تر است و مکان بهتری به حساب می آید و قیمتی که از تهیه کنندگان دریافت می کند بیشتر است. یکی از شرکت‌کنندگان در مقایسه اجاره میز با رگال در سال گذشته می‌گوید: «در مراسمی که مهرماه سال گذشته در هتل هما برگزار شد، شرکت کردم و در آن زمان ۹.۵ میلیون تومان برای اجاره یک میز برای دو روز پرداخت کردم برای یک میز در هتل پارسیان در این دو سال در بسیاری از رویدادها قیمت گرفتم و البته سود خوبی هم گرفتم مواد اولیه کم باشد اما خوب، من زمان زیادی را در بازار می گذرانم همچنین لباس هایم را با ضمانت 100% می فروشد.

حالا حساب کنید یک برگزارکننده رویداد که بیش از صد میز و بنر در برنامه خود دارد چقدر با شماست. اما هدف ما اینجا انتقاد نیست. زمانی که چادرهای برپا شده در پارک‌ها به هم ریخته و ناخوشایند هستند، مردم باید سخت تلاش کنند تا خودشان فکر کنند. مشتریان معمولا رویدادها را با چهره ای راضی ترک می کنند و فروشندگان عموما راضی هستند. البته گاهی ممکن است فروش آنها کاهش یابد. اما آنچه مهم است این است که چرخه اقتصادی حتی در بخش خصوصی به سمت کارگاه های تولیدی کوچک سوق داده شود و همه از این زمان بندی سود ببرند. هیچکس خریدار را مجبور به خرید نمی کند و انتخاب با اوست. با این حال، خریدارانی هستند که دوست ندارند در چنین رویدادهایی شرکت کنند و می خواهند مشتریان ثابت مغازه ها باقی بمانند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *