«برمودا»، چهره‌های قهرکرده و کامران نجف‌زاده – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از تسنیم، «برمودا» مکالمه ای کلاسیک بود که توانست پیام های سازندگانش را به شکلی زیرکانه منتقل کند و در عین حال مردم را سرگرم کند.

یکی از اتفاقات متمایز، برنامه گفت و گو در شبکه النسیم است که توانست در جایگاه ممتازتری نسبت به دیگر برنامه های گفتگوی تلویزیونی امروز و حتی شبکه نمایش خانگی قرار گیرد. چرا که برخی از استیج ها یا رئالیتی شوها به دلیل حضور سلبریتی ها و چالش های عجیب توانسته اند برای خود مخاطبی به دست آورند.

همانطور که در “برمودا” دیدیم. از ایرج المغنی تا دکتر شاهوردی رهبر رویان، از دکتر مرندی دکتر رهبر انقلاب تا قاضی پور نماینده سابق مجلس و از ابوالفضل پورعرب تا پسر دکتر حسبی «برمودا» ارائه کردند. سبد رنگارنگی از مهمانان که هر قشر از مخاطب با اشتیاق می‌چشید.

اتفاق هیجان انگیز این برنامه، حضور کامران نجف زاده پس از مدت ها غیبت بود. او آخرین بار با لباس روزنامه نگاری به عنوان خبرنگار در نیویورک دیده شد و با 25 سال سابقه روزنامه نگاری، اکنون در حال تغییر رشته است. از یک موقعیت مخاطره آمیز (تغییر زمین و قطع ارتباط با اخبار، وارد عرصه اجرا می شود). کامران نجف زاده در اولین برنامه گفت و گوی خود به دور از اغراق تبحر و صداقت خود را به نمایش گذاشت.

بسیاری از چهره های خشمگین تلویزیون مانند مجری نوستالژیک اخبار با برنامه «برمودا» به تلویزیون بازگشتند. انسجام ذهنی و پرسش‌های نکته‌دار مجری، منجر به گفت‌وگوهایی صریح و عجیب با چهره‌هایی چون علی اکبر صالحی و کودخدایی شد که برخی از آن‌ها مانند مصاحبه دکتر صالحی بازتاب جهانی داشت و از رسانه‌هایی مانند رویترز پخش شد. و بی بی سی.

به گفته کامران نجف زاده، او نمی خواهد مهمانش مانند اسپندی بر آتش باشد، بلکه سال ها رصد تصویری پرسش های سخت و تند خبرنگاران غربی را علاوه بر حضور میدانی اش در مهم ترین جنگ های منطقه، می خواهد. از و از لیبی و افغانستان گرفته تا لبنان، عراق و سوریه، همه نقش خود را در تأثیرگذاری بر شخصیت پخش کننده و جذابیت برنامه داشتند.

جای خالی برمودا در شبکه باد این روزها بیشتر از همیشه احساس می شود. چندی پیش سید محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم از پخش «برمودا ۲» در آبان ماه خبر داده بود. اکنون که این برنامه به آنتن شبکه النسیم بازگشته است. توجه به چند نکته ضروری است. رویدادهای جدید قابل تامل

با مهمانان سیاسی و مسئولان باید فضایی ایجاد شود که بتوان مطالبات مردم را در آن به اشتراک گذاشت. همچنین با حضور هنرمندان و دیگر شخصیت های شناخته شده می توان به نقاط ضعف و مطالبات مردم در عرصه های مختلف اشاره کرد. در عین حال، برمودا در شبکه نسیم باید شخصیت سرگرمی منحصر به فرد خود را حفظ کند، اما در عین حال به خواسته های مردم نیز توجه کند.

برمودا واقعاً باید در مقایسه با نسخه اول آن که در روزهای اولیه خود بود، بزرگتر و بالغ تر شود. باید فضای خصوصی تری به کامران نجف زاده داده شود تا او به عنوان یک خبرنگار صریح و صریح بتواند مشکلات و مطالبات مردم را مطرح کند و در عین حال سبک سرگرمی خود را از دست ندهد. در چارچوب مذاکرات برمودا و کامران نجف زاده باید چهره مردم و دغدغه های مختلف به تصویر کشیده شود.

یکی از نقاط ضعف فصل اول این برنامه تکرار برخی از سوالات مهمانان است که قبلا در موقعیت های دیگر شنیده شده بود. این مشکل باید اصلاح شود و دیالوگ های بدیع تری با ویژگی های جدید و ناگفته از چهره های دعوت شده به برنامه ارائه شود.

هنوز باید منتظر مهمانانی باشیم که به نوعی از تلویزیون عصبانی شده اند و فعلا غایب هستند. همچنین می توان به سراغ بازماندگان برخی از شخصیت هایی که دیگر در قید حیات نیستند رفت و اطلاعات بیشتری از جنبه های مختلف زندگی آنها در اختیار مردم قرار داد. این اثر می تواند ابعاد جدیدی از زندگی و آثار آنها را به نمایش بگذارد و ارتباط عمیق تری بین مخاطب و تاریخ فرهنگی کشور ایجاد کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *