پزشکیان: کشورها برای خود تاریخچه فرهنگی می‌سازند، اما ما آنچه داریم را فراموش کردیم – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از یورنا، مسعود مازیکیان در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان میراث فرهنگی اظهار کرد: واقعیتی که در منطقه با آن مواجه هستیم یکی پس از دیگری حوادث است و مشکلاتی که پیش می آید کار را دشوارتر و دشوارتر می کند. سخت تر . اروپا و آمریکا یک دولت وحشی را ایجاد کرده و از آن دفاع می کنند که به هیچ چارچوب بشردوستانه احترام نمی گذارد.

وی ادامه داد: از حقوق بشر صحبت می کنند و می گویند چرا قاتل را اعدام می کنید؟ اما کسی نیست که به آنها بگوید چرا زنان و کودکان بی گناه را می کشند؟ حتی اگر ما بد باشیم، شما که ادعای انسانیت دارید، به آنچه که او هر روز می بیند، چه می گویید؟ این وضعیت شرم آور است.

رئیس جمهور گفت: من یک روز رئیس دانشگاه بودم. گفتم وقت ندارم رفت تا رئیس میراث فرهنگی را بگیرد. دیدم از امکاناتی صحبت می کند که ما از آنها اطلاعی نداریم. 750 سال پیش شهری در تبریز بود که در آن به هفت زبان زنده دنیا تدریس می شد. آنها به مدیریت بر اساس فرآیند عادت دارند. من رئیس دانشگاه شدم و نمی دانستم این روند به چه معناست. می‌خواهم بگویم که بحث حضور مدیران در جریان و گروه‌بندی، کل این وضعیت را شکل می‌دهد. ما هویت خود را نمی دانیم و آنها ریشه ما را بریده اند.

رئیس جمهور گفت: کسی که گذشته خود را نداند نمی تواند آینده خود را برنامه ریزی کند. ریشه های قوی ما در فرهنگ، مدیریت، مسائل سیاسی و اجتماعی به ما اطلاع می دهد. امروز دانشگاه های ما حداقل به سطح دوم رسیده اند. یعنی علاوه بر تدریس، گاهی کار تحقیقاتی هم انجام می دهند، اما بیش از 90 درصد مقالات و مقالات در قفسه ها می ماند. حدود 750 سال پیش ما دانشگاه های سطح چهار داشتیم. هنر این گونه زیستن، زندگی مشترک، رشد و تکامل، چیزی بود که ما ۲۵۰۰ سال پیش داشتیم، اما امروز با یکدیگر می جنگند تا آنچه را که می خواهند به ما تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان دور هم جمع شوند، آیا می توانند این بلا را به سر منطقه ما بیاورند؟ کشورهای دیگر تاریخ فرهنگی ندارند، اما آن را خلق می کنند. انجام دادیم، اما فراموش کردیم. دانش آموزان ما باید با این مفاهیم آشنا باشند. آنها باید بدانند که چه نوع مدیریتی در آن دوره قادر به ایجاد این توسعه بوده است. وقتی ما را از ریشه تمدن و مدیریت و فرهنگ می گیرند، ما را ناشناس می کنند و هر چه می خواهند با ما می کنند. ایران ما سرشار از سرمایه های فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و فرهنگی است.

این پزشکیان اضافه کردند: باید بتوانیم این فرهنگ را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در مجلس بودیم که یکی از آقایان گفت: نظر شما در مورد دولت مجلس چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی تشکیل نمی دهید؟ گفتم: اگر راست می گویی، نامه امام به مالک را پیش خود بگذار و اجرا کن. اگر امروز این پیام را در عرصه دولت پیاده کنیم، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. شاخص ماندن یا نشدن یک مدیر رضایت مردم است.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: نباید شاخص دیگری از بقا و عدم وجود داشته باشیم. آیا ما در خدمت مردم هستیم یا خیر؟ حرف ما کسب رای نبود. ما بر اساس اعتقاداتمان صحبت می کنیم. ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ایران به جای خود انجام خواهیم داد. در مورد مشکلات هم جناب آقای دکتر عارف بنشینند و مشکلات را محاسبه کنند. تا جایی که بتوانیم به شما کمک خواهیم کرد. ما را رها کردند تا مشکل شما را حل کنیم. اگر در توان ما باشد و امکانش باشد بدون پول به شما کمک می کنیم.

وی در پایان گفت: باید هویت و ریشه عمیق و سربلند خود را به جهانیان عرضه کنیم. ما باید این ریشه ها را روشن کنیم. دانش‌آموز باید تحصیل کند و هر ایرانی در هر کجای دنیا برای کشورش می‌تپد. ما باید این هویت را به دنیا نشان دهیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *