واکنش شدید عراق درباره گستاخی به آیت‌الله سیستانی – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از العالم، دولت عراق به شدت به گستاخی رژیم صهیونیستی نسبت به آیت الله سیستانی، رهبر شیعیان عراق پاسخ داد و از جامعه جهانی خواست از تلاش برای حمله به شخصیت های تاثیرگذار دست بردارد. با یک جایگاه جهانی از اعتقاد

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: پس از ورود رژیم صهیونیستی به جنگ نسل کشی، ارتکاب جنایات آشکار علیه بشریت و آغاز کشتار و جنگ علنی در غزه و لبنان، اکنون نوبت جهانیان است. تلاش مذبوحانه رسانه های نژادپرست برای توهین به مقام معظم رهبری شیعیان قدری.

العوادی گفت: دولت عراق با هرگونه توهین به مقام ما که مورد احترام همه مردم عراق، جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی است، به شدت مخالف است و نسبت به خطرات این تلاش ها هشدار داده است. مبتنی بر رویکرد نژادپرستانه و توهین به مقدسات ملت ها و تکیه بر آن. این اقدامات می تواند دامنه جنگ را گسترش دهد و صلح و امنیت جهانی را در معرض خطر واقعی قرار دهد.

این مقام دولتی عراق افزود: رژیم صهیونیستی با بحران آفرینی و حمایت از حملات و جنگ ها ثابت کرده است که تنها گروه جنایتکاری است که زنده می ماند.

سخنگوی رسمی دولت عراق همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و تمامی ادارات این سازمان و محافل بین المللی خواست تا با هرگونه اقدامی که احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند و هرگونه تلاش برای حمله به شخصیت های با نفوذ و معتبر در جهان مخالفت خود را اعلام کنند. جهان محکومیت این کار

وی افزود: دولت و ملت عراق تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام دادند، اما رژیم صهیونیستی و دولت افراطی آن در کنار ناکامی جامعه جهانی باعث وخامت اوضاع شدند و امروز همچنان در تلاش برای پوشش دادن هستند. جنایات آشکار آنها همراه با توهین». ما مخالف همه این اقدامات هستیم و آنها را حمله خطرناکی می دانیم که موضع قاطع و اصولی عراق را در مورد همه مسائل مهم و مهم تغییر نمی دهد.

رئیس گروه علمای عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود: تهدیدات متجاوزان علیه آیت الله سید علی سیستانی و دیگران موید این است که اسرائیل علیه ما اعلان جنگ مذهبی کرده است.

شیخ الملا، رئیس گروه علمای عراق به المیادین تأیید کرد: اشغالگران در تلاشند جنگ را طوری تغییر دهند که گویی طایفه خاصی را هدف قرار می دهد، چیزی که در آن موفق نخواهند شد.

شیخ الملا افزود: اشغالگران از دوستان باندهای جنایتکار داعش هستند که آقای علی سیستانی خواستار مبارزه با آنها شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تمام کارت های خود را باخته است و اکنون سعی دارد با نخ قبیله گرایی بازی کند و بین مسلمانان تفرقه بیندازد.

شیخ ملا به المیادین گفت که آیت الله العظمی خامنه ای قبلاً نسبت به تلاش این رژیم برای گسترش سم تفرقه بین مسلمانان هشدار داده بود و علما بسیار درایت هستند. مهاجمان هرگز نمی توانند به سید علی سیستانی، فرزانه که در خاموش کردن آتش نزاع پیشگام بود، آسیب برسانند.

شیخ الملا تاکید کرد: ما همبستگی کامل خود را با سید علی سیستانی و هر عالمی که در مقابل باطل می ایستد اعلام می کنیم.

شبکه 14 وابسته به تلویزیون راست‌گرای رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در اقدامی تحقیرآمیز تصویری از آیت‌الله سیستانی را در فهرست اهداف احتمالی تروریست‌ها منتشر کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *