باهوش ترین گاو جهان در ایران با شغلی ویژه +فیلم / رونق گردشگری در منطقه – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش سرویس فرهنگی یورنا. این گاو احتمالا باهوش ترین یا شاید یکی از باهوش ترین گاوهای دنیا باشد که در ایران و در منطقه گردشگری ورزان اصفهان کار خاصی انجام می دهد.
صفحه مجازی دو طبیعت گرد ایرانی به نام های علی و شهاب مستند کوتاهی از ورزنه در استان اصفهان و کاخی به نام کاخ حاج ابراهیم را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. در واقع یک فیلم مستند درباره گاوهای کوهان دار است که جز با صدای حاج ابراهیم تکان نمی خورد.
این گاو که فقط به نوای حاج ابراهیم حرکت می کند، مأموریت ویزا هم دارد؛ کشیدن آب از چاه.
طبق توضیحات صفحه این مستندها، آبگیری از چاه با استفاده از گاوهای کوهاندار سیستانی یکی از روش های سنتی آبیاری زمین های کشاورزی است که تاریخ نزدیک به هفتاد سال است که با معرفی موتورهای دیزلی آن را می شناسد.
اما حاج ابراهیم چند سال پیش تصمیم به احیای این سنت دیرینه گرفت. کار او باعث شده تا ساکنان دیگر خواهان احیای جاذبه های گردشگری دیگر در اورزنه باشند. حالا هر از چند گاهی گردشگران خارجی به اینجا می آیند و منبع درآمد حاج ابراهیم و سایر اهالی شده است.
از نکات تاسف بار این ماجرا می توان به حاشیه نویسی این گردشگران اشاره کرد که در ذیل این مطلب ارائه می شود; برای اطلاع شما این یک عمل نمادین است وگرنه چاه اصلاً آب ندارد و پس از تخلیه به چاه برمی گردد و در واقع یک موزه زنده است.

می توانید توضیحات تکمیلی را در ویدیو مشاهده کنید.

تعداد بازدید: 940

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *