لغو سفر گالانت به آمریکا نشان‌دهنده تنش میان واشنگتن و تل آویو است – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است روز چهارشنبه با لوید آستین وزیر دفاع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیدار کند. وی از گسترش عملیات نظامی این رژیم در لبنان مطلع شد و تجاوز احتمالی تل آویو به ایران را معرفی کرد و این سفر ناگهان لغو شد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که لغو ناگهانی سفر برنامه ریزی شده وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر در روز سه شنبه، نشانه تنش بین دو متحد قدیمی است. این تردید ایجاد می کند که آیا دولت بایدن می تواند از گشودن جبهه جدیدی در برابر رژیم صهیونیستی که هم اکنون از یک درگیری چند وجهی رنج می برد جلوگیری کند یا خیر؟

گزارش واشنگتن پست می افزاید در حالی که مقامات اسرائیلی اعلام کردند این رژیم در حال تدارک حمله به ایران است، مقامات آمریکایی می گویند که تل آویو آنها را از برنامه های خود برای این حمله مطلع نکرده است.

به گزارش واشنگتن پست، از سوی دیگر، به گفته یک مقام رژیم اسرائیل، نخست وزیر نتانیاهو روز سه شنبه به گالانت گفت که نمی تواند سفر برنامه ریزی شده خود به واشنگتن را انجام دهد مگر اینکه دو شرط برآورده شود.

به نوشته واشنگتن پست، یکی از شروط نتانیاهو برای سفر گالانت به آمریکا، گفت و گوی تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است و نتانیاهو منتظر تماس تلفنی با واشنگتن است. این گفتگو را انجام دهید

بر اساس این گزارش، دومین شرط نتانیاهو برای سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا، تایید شورای وزیران امنیت این رژیم برای تجاوز نظامی به ایران است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این مقام اسرائیلی که مانند دیگران به شرط ناشناس ماندن در مورد موضوعات حساس با این روزنامه گفت و گو کرده است، اعلام کرده است که نتانیاهو در روزهای اخیر تلاش های ناموفقی برای تماس مستقیم با بایدن داشته است.

گزارش واشنگتن پست می افزاید: دفتر نتانیاهو از اظهار نظر درباره عدم تمایل بایدن به تماس تلفنی با نخست وزیر (رژیم) اسرائیل خودداری کرد، اما یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، ادعای نتانیاهو مبنی بر پاسخ ندادن بایدن به تلفن وی را تایید کرد. دسترسی رد شد

به گزارش واشنگتن پست، در حالی که امروز (چهارشنبه) هفت هفته از آخرین گفتگوی بایدن و نتانیاهو می گذرد، اصطکاک و تنش بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار است منجر شود. به نظر مقامات آمریکایی، بی توجهی نتانیاهو به رویه های دیپلماتیک، زمانی که ایالات متحده خواستار پایان دادن به جنگ در غزه شد، به بالاترین حد خود رسید.

واشنگتن پست گزارش داد که مقامات آمریکایی معتقدند که به دلیل شکست نتانیاهو در حمایت از اقدامات دیپلماتیک مورد حمایت ایالات متحده و عدم توجه وی به توصیه های دولت ایالات متحده، درگیری که از غزه آغاز شد اکنون به یک درگیری منطقه ای تبدیل شده است.

به گزارش واشنگتن پست، مقامات آمریکایی بر این باورند که در حالی که واشنگتن و تل آویو هماهنگی نزدیکی دارند، رژیم اسرائیل بارها بدون اطلاع قبلی به ایالات متحده اقدامات خودسرانه انجام داده است، از جمله عملیات اخیر که اعضای گروه حزب الله لبنان را با ارتباطات انفجاری هدف قرار داد. آنها مورد هدف قرار گرفتند و مورد حمله قرار گرفتند، در حالی که واشنگتن معتقد است که انجام چنین حملاتی ممکن است نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه را به خطر بیندازد.

گزارش واشنگتن پست می افزاید: این همه تنش و اصطکاک بین بایدن و نتانیاهو وجود دارد در حالی که رئیس جمهور آمریکا به دلیل مواضعش در قبال رژیم صهیونیستی و تداوم ارسال تسلیحات به تل آویو و استقرار حجم زیادی از سلاح توسط آمریکایی ها نیروهای منطقه، حتی با وجود انتقاد، از درون حزب او نیز با آن مواجه شدند، رهبران حزب دموکرات نگران هستند که اقدامات بایدن حتی بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار شود، تأثیر بگذارد. ، 1403) و پیامدهای آن در نهایت منجر به شکست این حزب در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا خواهد شد.

سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که سفر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا که قرار بود برای چهارشنبه، به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: ما با دفتر گالانت همکاری خواهیم کرد و اگر سفر وی به تاریخ دیگری موکول شود، مطمئن هستم که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از میزبانی مجدد وی در پنتاگون خوشحال خواهد شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *