وجه مشترک بین انسان و دلفین کشف شد+فیلم

تبلیغات بنری


محققان نشان داده اند که دلفین های پوزه بطری هنگام بازی با یکدیگر از لبخندهای باز به عنوان نشانه ای از دوستانه و عدم پرخاشگری استفاده می کنند و بر عمق پیوندهای اجتماعی این موجودات دریایی هوشمند تأکید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری یورنا؛ تحقیقات جدید نشان می دهد که دلفین های پوزه بطری (Tursiops truncatus) در اسارت از لبخندهای باز به عنوان نشانه دوستی و بازیگوشی استفاده می کنند. این مطالعه انجام شده توسط محققان اروپایی این را نشان می دهد در طول بازی های اجتماعی، دلفین ها به یکدیگر لبخند می زنند تا ارتباط دوستانه تری ایجاد کنند.

الیزابت بالاگی، زیست شناس تکاملی از دانشگاه پیزا در ایتالیا گفت: «ما توانستیم یک حالت چهره خاص را در دلفین ها شناسایی کنیم و نشان دهیم که آنها می توانند حالات چهره دیگران را تقلید کنند.

محققان با تجزیه و تحلیل 80 ساعت فیلم از 22 دلفین در چهار گروه اجتماعی، مشاهده کردند که لبخند باز بیشتر در طول بازی های اجتماعی استفاده می شود تا تعاملات تهاجمی. به عنوان نشانه ای از بازیگوشی، این لبخندها به دلفین ها کمک می کند بازیگوشی نشان دهند و از درگیری جلوگیری کنند.

وجه اشتراک بین انسان و دلفین کشف شده است

نتایج این تحقیق نشان می دهد که لبخند باز در دلفین ها، مانند رفتار بازیگوش در سایر پستانداران، ریشه عمیقی در زیست شناسی پستانداران دارد. این یافته ها می تواند به درک بهتر ارتباطات اجتماعی بین دلفین ها و سایر پستانداران دریایی کمک کند.

این مطالعه در مجله iScience منتشر شده است و به درک بهتر ارتباطات پیچیده بین پستانداران کمک می کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *