سوال از وزیر اقتصاد در مجلس کلید خورد – یورنا

تبلیغات بنری


حسینعلی حاج دلیجانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در شورای اسلامی با اشاره به جزئیات سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این سوال حول محور ضرورت تخصیص سهام سرمایه به مردم ایالت های شاهین شهر، برخوار و میمه در شورای اسلامی. همه بازماندگان واجد شرایط هستند

وی گفت: موضوع از سوی وزیر اقتصاد به هیات دولت ارائه شده و باید به عنوان کمیته تخصصی برای بررسی به کمیته اقتصادی ارجاع شود.

چکیده و توضیح سوال حسینعلی حاجی دیلجانی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اولیه مجلس و نماینده شاهانشهر از عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

خلاصه سوال: چرا با وجود قول مسولین، تکلیف بند (ن) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص تخصیص سهام سرمایه به بقیه اجرا نمی شود؟

شرح سوال:

علیرغم تکلیف قانونی مندرج در بند (الف) تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 هجری شمسی در خصوص تخصیص سهام مالکیت به وراث واجد شرایط که متأسفانه اجرایی نشده است، این تکلیف مجدداً در بند (ن) تبصره لحاظ شده است. 2 قانون بودجه کل سال 1401 هجری قمری. قانون بودجه 1402 که باز هم علیرغم وعده های مسئولان بیش از 10 ماه می گذرد و هنوز اجرایی نشده است و مشمولان سهام عدالت همچنان منتظر اجرای قانون و قانون بودجه هستند. تحقق وعده های مسئولان

حال سوال اینجاست:

1- چرا این تکلیف قانونی که موید واگذاری سهام به کلیه وراث واجد شرایط است مورد بی توجهی قرار می گیرد؟

2- چرا مسئولان متولی به وعده هایی که در خصوص تخصیص سهام به بازماندگان واجد شرایط داده اند عمل نمی کنند و باعث آسیب به اعتماد عمومی می شوند؟

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *