حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراکز تحقیقاتی فضایی

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا؛ علی رضا رهایی در نشست آخرین دستاوردها و پروژه های حوزه ماهواره که به مناسبت هفته جهانی فضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، صنعت فضایی را یکی از صنایع مهم برای کشورها دانست و افزود: : یعنی کشوری که این صنعت را در اختیار داشته باشد برای کشورش به موفقیت می رسد.

وی افزود: ایران از زمان تاسیس سازمان فضایی در سال 1984 به موفقیت های زیادی دست یافته است، شاید در کشورهای دیگر توسعه فناوری ماهواره ای سال ها طول کشیده است اما به دلیل علاقه جوانان و هنر مدیریت راه طولانی طی شده است. یک شبه سفر کرد و در سال های اخیر ماهواره ها ساخته و پرتاب شده اند.

وی آزادسازی حمل و نقل، پیش بینی هوا و پزشکی را زمینه های بهره مندی از فناوری فضایی عنوان کرد و ادامه داد: از اولین اقدام برای پرتاب فضاپیمای آپولو، پای انسان به فضا باز شد و تاکنون اتفاقات خوبی رخ داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه در توسعه علوم فضایی با اشاره به اینکه دانشکده مهندسی هوانوردی این دانشگاه اولین دانشکده در این رشته در کشور است، خاطرنشان کرد: این دانشکده حدود 1300 دانشجو دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی و 1100 دانشجوی کارشناسی ارشد دارای مدرک دکترا، ضمن شناسایی رشته های جدید، از جمله حوزه های فناوری ماهواره و مهندسی فضا.

رهایی به حضور فارغ التحصیلان این دانشگاه در مراکز تحقیقاتی صنعت فضایی اشاره کرد و ادامه داد: در دهه هشتاد پروژه عظیم ماهواره ای AUT SAT در این دانشگاه اجرا شد و این طرح زمینه ساز اجرای سایر پروژه های فضایی شد.

وی با اشاره به اینکه برخی نگران عدم موفقیت ما هستند، گفت: در چنین شرایطی کشور نیازمند توسعه و استفاده از توانمندی های موجود است که این کمترین کاری است که در این زمینه می توان انجام داد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *